/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænding
Fra : bogge
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 14-08-09 11:59

Hej.
Hvis man vil brænde et program til en ven, hvad skal man så "add" til brænderprogrammet ?
Er det hele mappen med programmet eller hva' ? Det har længe irriteret mig, at jeg ikke ved det. Og når vedkommende får CD'en med programmet, hvad gør han så ???

Hilsen bogge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-09 12:21

Du brænder da bare installations programmet over på en data cd,længere er den ikke
Citat
Er det hele mappen med programmet
hvad for en mappe ? Er det en program mappe fra et installeret program på din egen computer, det kan du ikke

Accepteret svar
Fra : pk2dk99

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-09 12:23

du skal brænd filer fra mappen...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 14-08-09 12:26

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 12
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 25
Kommentarer
- Ikke godkendte 27
- Godkendte 1
- Slettede 0

Ialt 28
Tips
- Ubedømt 0
- Bedømte 6
- Slettede 0

Indsæt dit citat her

Du skal gøre som her, annuler du har lovet ham en cd

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 14-08-09 12:42

Du kan eventuelt prøve at hente et ISO program som magicISO eller en lignende ISO application og få den til at pakke mappen som en "image fil", hvorefter du brænder denne ned på en cd. Dette virker med visse spil, men ved desværre ikke om det vil virke med en application som din.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-08-09 14:13

Der er nogle få simple programmer hvor alt der hører til, for at det virker, er i et direktory. I så fald kan du nøjes med at sende det.

Men langt de fleste programmer kan ikke bare kopieres på den måde . Man skal have installationprogrammet me data , Ved installation oprettes referncer i basen og meget andet, som du ikke får med ved simpel kopiering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-09 14:17

Et installeret program ligger ikke kun i den mappe men også i registreringsdatabasen.
Så umiddlbart kan du ikke hente et program ud.

Ligger alt i en mappe og klar til installation, så kan du bare add og så brænde.
Modtageren klikker så bare på mappen og den er klar til at intallere.

Nogle programmer kræver at den tilhørende CD ligger i ved installationen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-08-09 06:12

Er programmet lovligt at kopiere ??

Godkendelse af svar
Fra : bogge

Dato : 15-08-09 08:15

Tak for svaret pk2dk99.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 15-08-09 09:04

det var så lidt. selv tak