/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar
Fra : pve
Vist : 1075 gange
100 point
Dato : 13-08-09 19:56

Overvejer kraftigt at anskaffe en ny bærbar da den gamle er flere år over pensionsalderen.

Mine største krav er at den har en god stor skærm da jeg skal bruge den en del til billedredigering og at den derfor også skal kunne håndtere billedredigering.

Har set på denne men ved ikke om det er rigtigt: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/PADV72135EO/hp-pavilion

Nogen forslag ? gerne begrundet og ikke bare en rælle links !

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-09 20:09

Jeg ville nok satse på at køre med en fladskærm ved siden af.
Det giver misvisning på min nyere bærbare med når jeg sætter en fladskærm til den bærbare, bliver det et flot billede, og man behøver ikke at sidde lige for skærmen.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-08-09 20:15

Hej Eyvind, jeg har en fladskærm, men vil det ikke kræve ekstraudstyr for at tilkoble ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:16

Den ser helt rigtig ud og har det rigtige grafikkort og den korrekte mængde ram. Det er dog "kun"DDR2 og de fåes i dag med DDR3 som er hurtigere. Men jeg tror ikke du vil kunne mærke forskel. Der sidder også en ok processopr i.
Godt kø

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 20:26

De fleste nyere bærbare har et VGA stik siddende lige til at bruge. Men jeg kan ikke finde den HP og se på siderner om der er et stik.

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 13-08-09 20:27

Dell Studie 17 er en gedigen og flot maskine. Fin instruktionsbog og recovery cder med i en lille papæske. Hurtig og stabil. Kan anbefales. Har ingen problemer haft med den.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop_studio_17?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

JaAk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:31

Den har HDMI udgang så du behøver kun et kabel hvis ikke du har det i forvejen. Men hvad stik er der i din fladskærm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:34

Men Dell-en har et noget dårligere grafikkort end den anden

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-08-09 20:35

Citat
Men hvad stik er der i din fladskærm
øhh, aner det ikke og når jeg skriver fladskærm, mener jeg en pc-skærm af mærket Dell

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:36

hvor imod Dell-en nok har en bedre skærm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:37

Ja ja men hvad for tilslutning er der i den

VGA
DVI
HDMI

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:39

VGA http://en.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array
DVI hhttp://www.abmedia.dk/video/hdmi.htm
HDMI ttp://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:39

http://www.abmedia.dk/video/hdmi.htm skulle det sidste link være

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:41

http://www.av-connection.dk/?PGr=1752&ML=304

ellers køber man jo bare et kabel der passer. fx HDMI til DVI

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-08-09 20:41

VGA (tror jeg)

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-08-09 20:43

Godt link, og nu er jeg sikker på at det er VGA

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:43

men hvis din skærm kun har VGA er det noget skidt for så begynder det at koste og kvaliteten ryger sig en tur

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 20:46

http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/vga-til-hdmi-converter/vga-til-hdmi-converter.asp?gclid=CNXu85me85kCFQMEZgodJ1-sQw

denne konverterer fra VGA til HDMI og mon ikke den også kan den anden vej. Hmm er ikke helt sikker

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 22:32

Citat
aner det ikke og når jeg skriver fladskærm, mener jeg en pc-skærm af mærket Dell
Der er vel et kabel monteret på den pc-skærm. Og mon ikke det kabel kan sættes direkte til en bærbar? Så kan du i den bærbare skifte mellem skærm 1 (som er den bærbare) og skærm 2 ( som er Dell-en) Sværere burde det ikke være

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 22:48

Et af mine børnebørn har HDMI og et overgangsstik til VGA fladskærm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-08-09 22:57

Så kan det altså lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 23:01

Dettte er nok ikke den billigste, men der er ikke så meget "bræk" i stikket på gund af den lille ledning.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=502-94

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 23:09

Hej Eyvind.

Har du overset dette her fra pve 13-08-09 20:35:

Citat
øhh, aner det ikke og når jeg skriver fladskærm, mener jeg en pc-skærm af mærket Dell
Det er vist ikke et TV. Og se mit indlæg 13-08-09 22:32.

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 23:10

Sludder - mit barnebarn har da vist DVI stik på sin comp.

Men her er flere overgangscabler
http://www.sandberg.it/products.aspx?id=5&subid=145

Læg mærke til:
Det forudsættes at der i DVI grafikkortet er indbygget en analog converter.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=502-94

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 23:16

Jeg taler kun om PC fladskærm.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 23:24

Hvis pve så ikke har et kabel fra sin pc-skærm til pc, skal han vel kun bruge dette her: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=501-61 ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 23:38

Jow Heller - men enten har han vel kablet eller det er fast monteret på PC fladskærm.
Det er forskelligt hvad mine skærme har - fast eller løst data kabel.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 23:43

Hejsa Eyvind.

Citat
eller det er fast monteret på PC fladskærm.
Det var skisme da også det jeg skrev kl. 22:32.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-09 23:48

Citat
Der er vel et kabel monteret på den pc-skærm. Og mon ikke det kabel kan sættes direkte til en bærbar? Så kan du i den bærbare skifte mellem skærm 1 (som er den bærbare) og skærm 2 ( som er Dell-en) Sværere burde det ikke være

Det kommer an på hvilket stik der sidder på den bærbare, ikke alle har VGA stik, men måske DVI.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-08-09 23:56

Jow da Eyvind
Citat
Det kommer an på hvilket stik der sidder på den bærbare, ikke alle har VGA stik, men måske DVI.
Vi har altså bare ret, har vi. Og når pve har købt sin nye pc, kan han så se hvilket kabel, der skal bruges. Det, der forhåbentligt er fra hans Dell, eller et andet. For han er ihvertfald godt hjulpet på vej af os 2 .

Ka du nu ha en god nat

Mange hilsner fra
Heller

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 14-08-09 07:55

Forstår vist ikke helt hvad dette går ud på, men den DELL Studie 17 er faktisk god nok.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-08-09 11:02

Citat
Vi har altså bare ret, har vi. Og når pve har købt sin nye pc, kan han så se hvilket kabel, der skal bruges. Det, der forhåbentligt er fra hans Dell, eller et andet. For han er ihvertfald godt hjulpet på vej af os 2 .
, ja nu må vi se, jeg syntes sgu det er lidt af en jungel at finde det "rigtige".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-09 11:55

Du finder ALDRIG den rigtige PC - om en uge er der kommet en der er bedre

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-08-09 12:00

Citat
Du finder ALDRIG den rigtige PC - om en uge er der kommet en der er bedre
- så kan jeg vel godt finde den rigtige for en uge ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-08-09 12:32

Citat
ja nu må vi se, jeg syntes sgu det er lidt af en jungel at finde det "rigtige".
Det er sgu rigtigt. Men lige et spørgsmål: Er der et kabel fra din extra Dell-skærm ? Hvis der er, er det sikkert med VGA-stik. Så tjækker du den pc, du vil købe, om den har VGA-udgang til extern skærm. Har den det, er sagen fjong .

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-09 14:10

Tja - min 1 år gamle Zepto er stadig den rigtige til mit behov.

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 18-08-09 12:19

Tak for svaret Eyvind.