/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lopper
Fra : the1best
Vist : 2216 gange
300 point
Dato : 12-08-09 13:29

Ja, med en udekat og så meget andet har Rosa fået lopper igen igen igen. .-(

Problemet er, jeg gav dem begge frontline i mandags(iflg brugsanvisningen skulle de forsvinde indenfor 24 timer(altså lopperne)) og Rosa har stadig lopper, katten(Mille) har jeg ikke kunnet undersøge(hun har næsten ikke været inde), så jeg ved ikke om hun også har, men men men nu har jeg smidt pakken ud og kan derfor ikke finde ud af det kan være fordi den er gået over datomærkning(hvis det altså kan lade sig gøre). Kan jeg købe en ny omgang og give dem igen eller skal jeg vente?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 13:35

Ja lopperne forsvinder fra katten, men de kan jo gemme sig mange steder og hoppe på igen.

Hvis kattene også kommer ind, så skal du i gang med den store rengøring/støvsugning.

Tæpper/sengetøj m.v skal vaskes.

Du kan evt. sprøjte mod lopper i huset.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 13:37

"Til kamp mod loppeplagen

Det nemmeste er at give dyrene en månedlig forebyggende behandling mod lopper INDEN dyrene møder lopper.
Har dyret fået lopper skal man tilrettelægge en bekæmpelse af loppeangrebet. Her skal man gøre sig klart at loppen tilbringer størstedelen af sin udviklingscyklus i omgivelserne, -og ikke som mange tror - på dyret. Derfor er det vigtigt at have en handlingsplan, som når hele vejen rundt om problemet, altså en plan som fjerner både voksne lopper, æg og larver, og pupper.

En grundig rengøring og støvsugning af hele hjemmet og behandling af hunden eller katten, er det der skal til. Støvsugning fjerner en del umodne loppestadier, og smitte presset nedbringes derfor. Vær særlig omhyggelig med at støvsuge alle paneler, sprækker og hjørner. Efter rengøring skal støvsuger posen smides ud eller brændes. Ellers vil støvsugeren blot fungere som en rugekasse, der sender nye lopper ud i omgivelserne. Vask også alle løse tæpper, puder og betræk i maskine.

Der findes mange forskellige loppemidler- ikke alle er lige gode, hvis man vil loppeplagen til livs. Det kan derfor anbefales at benytte et produkt, som er registreret af lægemiddelstyrelsen.

Følgende produkter kan anbefales mod lopper hos kat: Frontline Combo (har også effekt mod skovflåter), ProMeris og Advantage "

http://www.netdyredoktor.dk/sw48959.asp

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-08-09 13:42

ans...takker og alt det ved jeg godt, har været det igennem så mange gange, da jeg har været hunde- og katteejer i over 30 år, men har du et svar på mit spørgsmål?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 13:57

Citat
men men men nu har jeg smidt pakken ud og kan derfor ikke finde ud af det kan være fordi den er gået over datomærkning(hvis det altså kan lade sig gøre). Kan jeg købe en ny omgang og give dem igen eller skal jeg vente?

At datomærkningen bliver overskredet, kan vel lade sig gøre.

Men du kan læse om Frontline her

http://frontline.dk.merial.com/html/faq/index.asp

Hvis du er meget i tvivl, så kan du jo ringe til en dyrlæge.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-08-09 14:16

Kode
Men du kan læse om Frontline her

http://frontline.dk.merial.com/html/faq/index.asp

Hmmm er stadig ikke blevet klogere. Er der ikke nogen herinde der har en pakke liggende og som kan se hvor lang holdbarhed der er på pakken??

Jeg har MANGE gange før haft stor succes med frontline, givet dem en omgang og har så ikke set noget til nogen lopper bagefter, derfor undre det mig meget, at jeg ikke har har opnået samme resultat denne gang.

Ps. har også husket at give bilen en omgang.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-08-09 14:23

Der er en del hunde ejere som giver hunden et fed hvidløg i maden - det skulle være super effektivt mod lopper

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 14:41

Citat
Er der ikke nogen herinde der har en pakke liggende og som kan se hvor lang holdbarhed der er på pakken??

Det giver jo ikke et svar på dit spørgsmål.

Hvornår har du selv købt den pakke, som du nu har smidt ud?

Ring til apoteket, de kan give dig svar på, hvis du køber frontline i dag, hvornår er udløbsdagen så.

Jeg har en gammel pakke liggende, men husker ikke hvornår jeg købte den, men udløbsdatoen er overskredet, og der står ikke hvornår det er produceret.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 12-08-09 14:48

Uåbnet og opbevaring i rette temperatur, så kan Frontline holde sig i ca. 1 år før sidste anvendelsesdato.

Men igen, så det kommer jo an på, hvornår det er købt, før sidste anvendelsesdato udløber.

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 12-08-09 15:02

Tak for svaret ans. Ja må nok en tur på apoteket og kigge på deres pakker. Det er over 1½ år siden, jeg købte en pakke sidst.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-08-09 17:24

http://frontline.dk.merial.com/html/faq/index.asp

Der er ikke lavet undersøgelser om dyrene tager skade ved at blive behandlet oftere end end hver 4. uge......

Så det er op til dig selv, om du vil løbe risikoen.
Selv om de stoffer, der slår lopperne ihjel, er blevet svagere på grund af overskredet holdbarhedsdato, så er der ingen garanti for, at de stoffer, der kan skade hund og mennesker, er blevet svagere.

I menneskemedicin er problemet med overskredet holdbarhedsdato tit, at medicinen ligefrem bliver giftig.
De aktive ingredienser nedbrydes. Og nedbrydningsprodukterne kan være skadelige.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-08-09 20:35

the1best

jeg købte to pakker i mandags, der står på dem at de skal anvendes inden 7 md 2011 altså 2 år, og det er en forholdsvis ny sending dyreklinikken havde liggende.

per

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 24-10-09 16:14

Jeg ville købe det fra dyrlægen, da frontline ikke virker på min hund, så der har jeg købt Prac-tic hos dyrlægen ( på recept ) men det er ikke dyre end frontline.