/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Externt DVD-drev
Fra : Desimule
Vist : 1121 gange
300 point
Dato : 12-08-09 08:19

Jeg har købt en Acer One Netbook uden DVD-drev. Kan jeg bruge drevet fra min anden bærbare?
Hvordan forbinder jeg dem så?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-08-09 08:25

der findes et kabel sæt hvor man kan slutte ide/sata til via usb aldi har lige haft det på tilbud og jeg har set det i computercity

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 310 point
Dato : 12-08-09 08:26

Citat
Jeg har købt en Acer One Netbook uden DVD-drev. Kan jeg bruge drevet fra min anden bærbare?
Hvordan forbinder jeg dem så?

Hvis det drejer sig om et externt DVD-drev, kan det tilsluttes via USB. Er det derimod er et indbygget DVD-drev i den anden bærbare, kan du umiddelbart ikke benytte det.

Så må du ud og købe et externt DVD-drev.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 12-08-09 08:29

Drevet er indbygget i min anden PC.
Lyder bare mærkeligt, hvis det ikke kan lade sig gøre at bruge det.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-08-09 08:36

Citat
Drevet er indbygget i min anden PC.
Lyder bare mærkeligt, hvis det ikke kan lade sig gøre at bruge det.

Du har formodentlig ikke tænkt dig, at tage det ud af PC'en?

Så den eneste mulighed vil være, at benytte et special USB-kabel mellem de 2 PC'er (så kan du overføre data mellem de 2 PC'er). Det kan f.eks. gøres via dette kabel fra Sanberg: http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-44

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-09 09:13

En af ulemperne ved de bærbare er at næsten alt er lavet specielt til den pågældende makine.

Du skal være meget heldig for at det kan lade sig gøre at tage dvd drevet ud af en maskine og sætte det ind i en anden. Den anden skal i det mindste være forberedt til det.

Afhængig af maskinernes porte kan du lave et internt netværk mellem dem, så den nye kan bruge den gamles drev medens det sidder i.

Mest glæde får du nok ved at købe et regulært usb tilsluttet ekternt dvd drev til den nye. Det vil også kunne bruges på diverse andre maskiner.

Hvis det bare er en enkelt installation du har behov for drevet til kan du i stedet kopiere dvd en over på en stort usb hukommelsespind.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 10:41

Daws.

Gør blot som IBM760 foreslår:
Citat
Så må du ud og købe et externt DVD-drev.
Det andet er hammer besværligt. For det du skal bruge et CD/DVD-drev til (høre musik, installere programmer fra, gemme data på, kopiere cd-ere mm.) bliver uhåndterligt og lidt fjollet, hvis du skal have 2 pc-ere tændt .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 10:44

Hej igen.

Jeg glemte at skrive, at transor også anbefaler et externt drev, undskyld transor.
Kode
Mest glæde får du nok ved at købe et regulært usb tilsluttet ekternt dvd drev til den nye. Det vil også kunne bruges på diverse andre maskiner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-09 11:39

Du kan godt bruge dvd drev fra en anden computer, problemet er at den lille Acer ikke er bygget til cd/dvd drev og derfor skal du bruge usb til at forbinde de to enheder, jeg har købt et kabelsæt hos Batteribyen den koster 149 kroner, men så behøver du ikke købe et ekstern drev, den indbyggede fra den anden computer kan bruges, og sættes til med et kabel magen til den her:
http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257&osCsid=3008235b0c30c981a7807c32844edd12

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-08-09 11:41

Men du skal have drevet pillet ud af den anden bærbare, så hvorfor ikke købe et ekstern dvd drev?

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 12-08-09 14:03

Tak for svaret IBM760.

Jeg havde forestillet mig at de bare kunne forbindes sådan uden videre.

Men løsningen for mig bliver så, at jeg køber et eksternt USB drev - de kan fås for under 300 kr. har jeg set.

Tak for interessen til jer andre.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-08-09 14:08

Citat
Men løsningen for mig bliver så, at jeg køber et eksternt USB drev - de kan fås for under 300 kr. har jeg set.

En god løsning, så er du ikke afhængig af 2 PC'er.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 14:09

Daws igen Desimule.

En fornøjelse at være med. Og et godt valg du har gjort .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-08-09 14:11

Daws IBM760

Citat
En god løsning, så er du ikke afhængig af 2 PC'er.
Lige præcis .

Mvh