/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt køleskaB
Fra : zomp
Vist : 1395 gange
110 point
Dato : 12-08-09 07:15

Hej,

Jeg skal bruge et nyt køleskab, men har lidt problemer med at finde et......

Jeg har følgende krav til køleskabet, der skal være min 350 l køl, frostboks på ca. 20 l - A+ eller A++ - men det er tilsyneladende umuligt at finde... er der nogen der kan hjælpe?

Alle dem jeg kan finde er køledelen under 300 l eller frostboksen over 50

Håber der er nogen der er bedre til google end mig

mvh

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-08-09 08:06

det er nemt for det finder du ikke med de krav 350l 20l frys
et skab på 185*60*60 = ca 350l så skabet skal være 2m og det laver de ikke for der er ikke salg i sådan et skab med sådan en lille fryser

vælger du amerikanerskabe er det det samme du kan dog god få 350l køl men frysere er også langt større ind 20l frys og så er breden 120

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 12-08-09 08:11

har da set flere skabe over 2 m - så det passer ikke helt, men det er rigtigt markedet ikke er så stort for disse skabe...

Amerikanerskab er ogå ok, problemet er bare at der hvor det skal stå er der MAKS 85 cm, og det mindste jeg har fundet er på 89 cm (plus div. problemer med at åbne dør hvis det står 100% klemt inde...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 08:17

Tør man spørge HVAD du skal med et køleskab i DEN størrelse med en "tændstikæskefryser"..... ?????

Hvad med en seperat fryser stillet ovenpå (eller under)

De literforhold du opstiller finder du ikke uden du vil have skabet speciallavet - det vil simpelthen ikke kunne sælges....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-09 08:18

Kig her hvor du kan se alle de A, A+ osv mærkede skabe

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/koeleskabe

Men, såvidt jeg kan se, ikke noget der helt svarer til det du ønsker, en Miele kommer tættest på m 282 l køl, 27 l frost

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/koeleskabe/koeleskabe-friststaaende-med-frostboks-integrerbare

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-09 09:20

Det er dårlig energiøkonomi at lade samme kompressor give både frost og køling.
Så hvis du skal have et kombineret skab A+, så er det i realiteten to separate skabe bare bygget sammen i en kasse. Der er nok ingen, som vil lave så lille en separat fryser.

Mit bud er at du køber et rent køleskab , og en separat fryser i de ønskede størrelser.

A++ kummefrysere har en dårlig kuldefordeling, så det reelt kun er bunden der dur til langtidsfrost.
Så køb det ikke for lille.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 12-08-09 10:06

Ja Vagn, det er også det jeg er kommet frem til.... desværre.

Jeg har kummefryser, så den lille fryser er bare til isterninger ol. Derfor jeg ikke vil "ofre" så meget af pladsen til fryserdelen...

Tror det ender med at jeg tager et 388 l uden fryserdel, så må jeg bare i skuret og hente isterninger svært at gå fra Amerikaner til alm. køleskab :(:(

Virkelig ikke nogen der kan finde noget? det gør ikk noget det er i Sverige eller Tyskland, bare vi ikke kommer langt over 10k

mvh

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-09 12:16

Jeg tvivler på du finder andre køleskabe i andre lande, alle (næsten) mærker er jo internationale, og folks behov nok heller ikke så forskellige.

Du kunne jo købe et 388 l køleskab og en lille isterningsmaskine (kender dog ikke el-forbruget på sådan en) hvis det kun er til isterninger.

Jeg har prøvet at gå fra amerikaner til alm. køl/frys, syntes nu ikke det har været så slemt, men min læge har alligevel forbudt mig at være storforbruger af isterninger, til andet ens isvand altså

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 12-08-09 13:00

isvand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AD!!

HEHE - jeg havde skiftet læge på stedet!!

Men ellers god idé med isterningsmaskine.... undersøger lige el-forbruget på en sådan!

Lader tråden stå åben lidt, håber stadig på der kommer nogen med et smart skab der passer lige til mig!

mvh

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-09 13:20

Med isvand har jeg det som hofnarren Hyr, i den gamle tegneserie "troldkarlen Kogle".

Hyr går ind på en bar, bestiller 5 gals vodka og et glas vand. En gæst spørger bartenderen, hvorfor, svaret: Det er hans form for russisk roulette!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-08-09 15:31

http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?vi=3&ci=4&varenr=7985130
og nej du finder ikke mange køleskabe som er over 2m
(industi) jo men der sidder kompreseren oven på skabet men køleskabe indvendigt kommer ikke over 2 m

Godkendelse af svar
Fra : zomp

Dato : 13-08-09 11:29

Tak for svaret vagnr, glad for at høre jeg ikke er den eneste freak herinde.... Jeg har købt et lækkert skab på 388 l uden frostboks

mvh

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-08-09 12:08

Selv tak, zomp, og god fornøjelse med isterningerne