/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Global opvarmning
Fra : PeterTheisen
Vist : 749 gange
20 point
Dato : 11-08-09 20:18

Menneskeskabt global opvarmning er en farce. IPCC, der fastsætter målene for reduktion CO2, er politisk udpeget. Desuden er de globale temperaturer stagneret siden 1998. I den lille istid – i årene omkring 1500 til 1800 - faldt temperaturerne sågar, og det var naturligvis forårsaget af solens aktivitet snarere end menneskeskabt CO2.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-08-09 20:21

Omvendt ser det ud til, at indlandsisen smelter temmelig hurtigt: http://www.divediscover.whoi.edu/polar/images/ice_compare.jpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 20:39

Flere hundrede år gamle tal han jo ikke bruges til alverdens...

Dengang udledte den samlede klode vel det DK gør idag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-09 20:47

Kølemidlet freon lavede hul i ozonlaget.
Det tog 20 år før det nåede derop.
Allerede få år efter stop for brug af freon i køleskabe var der lige pludselig en markant forbedring.
Nu tales der ikke mere om det hul i ozonlaget..............men der er vel ikke gået 20 år endnu.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-08-09 20:52

Citat
Dengang udledte den samlede klode vel det DK gør idag

og har du så en ide (videnskabelig bevist) til at kunne skåne samfundet i DK pt, lige så let som at klø sig selv på det punkt som er højest, når man plukker jorbær, for 23000 tons CO2 udledning, så for man den besked // svar hvad det skal gøre godt for,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 21:14

Citat
og har du så en ide

Ja da - bare forbyd ALT fossilt brændstof fra i morgen......

Voila....

Snup cyklen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-09 21:16

Vi har selv gjort verden til det den er idag.....

Og det vil de næste generationer også gøre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-09 21:33

Citat
Menneskeskabt global opvarmning er en farce

Fedt, manner
Hvem kan skaffe mig en dårlig tændingsindstillet Motskovitz fra 1953 der skal køre med benzintank som hænger, og benzinen tilsat 50% bly.
Samt et blikskur der skal opvarmes og vil samle 10.000 gråspurve der sidder udenfor og tager sauna.
Kors hvor skal jeg ose.

Lad os også få gang i brunkulslejerne (masser af arbejdsløse) og fut lortet vådt af i kraftværkerne uden at rense det for jord.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 20 point
Dato : 11-08-09 22:22

Citat
Det tog 20 år før det nåede derop

følger du dette og andre links vedrørende Hadley celler

http://www.dmi.dk/dmi/det_globale_vindsystem_-_stor_version.htm

vil du se, at det snarere tog tre til seks UGER

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-08-09 22:44

Luffea skal vi til at have kul på drengen igen, og have ""brunkulslejerne "" i Søby ved Herning åbnet, det skulle jo være en let sag med at få det fordelt ud, i det ganske land, da der lige er åbnet en motorvej forbi der,

Så savner du et blik skur, sidst jeg var forbi lejene i Søby, for 3 år siden, stod der stadigvæk gamle
blik skure der, så mon ikke du kan få et af dem, nogen af dem var sq endda med udvendig gammeldags das,

skal vi have Jørn Lomborg,s ide op at køre på skinner, eller er det en død sild ?????

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-08-09 23:01

Citat
Allerede få år efter stop for brug af freon i køleskabe var der lige pludselig en markant forbedring.

Var det ikke noget man bare sagde, ??? så man havde et sted og kunne hænge regningen på. ??

Et Bluf nummer som så mange andre numre, man skal stå model til, bare fordi det kommer fra
munden af en fessor, i kan polyt ikke en døjt, (skid),

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-08-09 06:32

Har aldrig forstået hvofor træ siges at være co2 neutral mens olie ikke er det. Olie/gas er da også dannet af træ/planter men det kan være at det er tidshorisonten vi ikke så godt kan forliges med.
Eks co2 neutralitet måles kun over 20 år altså et træ brændt i dag skal være vokser op om 20 år og skal brændes der -endelig ikke blive til olie for så har de et problem om 200 mill år.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-08-09 06:33

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-08-09 12:52

Til lham:

Et voksende træ absorberer CO2 fra atmosfæren, samtidig med at hvis man brænder det, frigiver det CO2 tilbage i atmosfæren. Nettoeffekten i en kort periode er nul.

Olie er opsamlet CO2 fra atmosfæren fra millioner af år siden, og det hives op fra undergrunden. Hvis der fandtes mennesker, der levede i 100 millioner år, kunne man argumentere for, at olie er CO2-neutralt. Men for os kortlevende mennesker, frigiver brændende olie kulstof tilbage til atmosfæren, der ikke vil blive returneret til jorden i vores levetid eller endog de næste 10.000 år.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-08-09 14:36

peter theisen
nemlig -set med geologiske briller er olie også co2 neutral ved afbrænding, men vi tror jo det hele handler om de sikkert forholdsvis få millioner år vi vil bebo planeten.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-08-09 04:26

tak for stjernerne, og m.h.t træ og co2neutral, så går det jo netop ud på, at man ikke bruger af tidligere tiders bindinger af kulstof.