/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Indretningsarkitekt
Fra : heidia
Vist : 2768 gange
20 point
Dato : 15-04-03 11:36

Hvor finder jeg en hjemmeside, hvor der står noget om uddannelsen til indretningsarkitekt?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 11:51

Uddannelsen til indretningsarkitekt foregår i Danmark via brevskoler. Læs mere her, hvor du også kan finde en relevant brevskole: http://www.karch.dk/optagelse/sporgsmal/sporgsmaal.html

Kommentar
Fra : Johnyschou

Dato : 15-04-03 13:16

Indretningsarkitekt kan man tage uddannelsen til på en af Statens Kunsthåndværkerskoler, hvorimod Indendørsarkitekt eks. kan tages på Akademisk brevskole A/S.

Jeg skal ikke rode mig ud i store forklaringer på forkskellen, men kort sagt tror jeg at den ene er mere "godkendt" end den anden.

MVH

Johny

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 13:39

På den side, jeg linker til siges det klart, at uddannelsen til indretningsarkitekt kun kan tages på brevskole:

[citat]
Kan jeg blive indretningsarkitekt på Kunstakademiets Arkitektskole?
Uddannelsen til indretningsarkitekt findes ikke på Kunstakademiets Arkitektskole. Indretningsarkitektuddannelsen foregår i Danmark via brevskoleuddannelse, se www.akademisk-brevskole.dk
[/code]

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 15-04-03 17:14

Da jeg for noget tid siden spurgte om det samme, kom der nogle gode svar ud af det... Det kan være du kan bruge det til noget, især den "diskution" der er med om det kun er brevskoler...

TL

http://www.kandu.dk/dk/spg/7815

Kommentar
Fra : Johnyschou

Dato : 16-04-03 07:34

Til Rellom
Det er ikke alt på Internettet der er den endegyldige sandhed.
Som du selv har svaret på et tidligere spørgsmål, så er det Danmarks Designskole hvis man vil være indretningsarkitekt. Så det link du refererer til er ikke helt omfattende.

MVH

Johny