/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mange brugere!
Fra : yesboss
Vist : 811 gange
100 point
Dato : 10-08-09 22:37

Jeg har en håndfuld elever der har en pc til rådighed. Hver elev laver deres eget design på pc'en, hver gang de er arbejder ved den. Jeg bruger meget tid på at forsøge at genskabe indstillingerne. Er der nogle smarte muligheder for at lave en default af pc'ens udseende, der så genskabes automatisk ved næste boot. Så kan de pille alt hvad de vil!!

yesboss

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-08-09 22:49

Det med
Citat
default af pc'ens udseende
kan jeg ikke svare på. Men problemet må kunne løses ved, at du opretter en bruger pr. elev, og hver elev så kun må bruge sit eget område, og at du, som administrator bruger hemmeligt password når pc-en startes.

Bare et forslag

Mvh

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 10-08-09 22:56

har prøvet, men de forvikler sig alligevel ud i ændringer af systemet, der gør det svært at rette op på.

jesper

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-08-09 23:01

Ihh altså. Unge mennesker . Nå, der skal nok komme en anden bruger med bedre forstand på det default-halløj end mig. .

Held med det

Mvh

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 10-08-09 23:05

Du kan installere et safetycard i maskinen. Så kan eleverne pille, alt det de vil. Efter næste boot er pc'en nulstillet. Du finder kortet på safetycard.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-09 23:14

Hvad med at lave en lille batsfil der automatisk nulstiller maskinen. Og den kan kun aktiveres af dig.

I WordPerfect kunne den laves som en macro. Og jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvordan. Men mon ikke en eller anden her på kandu kan.

Accepteret svar
Fra : Jonassen

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-09 23:56

Steady state! Kort og godt. Det er gratis og virker på både XP og Vista

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Check "Watch demonstration". Det lyder til at dække det du efterlyser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-09 00:10

Da jeg gik i skole fik vi en på hovedet ved mindre forseelser.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-08-09 00:17

Citat
Da jeg gik i skole fik vi en på hovedet ved mindre forseelser
Og det var der slet ingen, der tog skade af .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-09 14:39

Det program du efterlyser findes.
Molokyle kender det.
Det er en bootmanager som henter en frisk odgave fra en server.
eleverne kan gemmes filer på den server i tilladte mapper.
Jeg har selv været bruger på Niels brock PC kursus en gang og der blev det også brugt.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 11-08-09 21:30

jamen jamen jamen.... jonassen for faen!!!

Det er jo lige det jeg havde brug!

TOP TOP TOP program!!

I'M A HAPPY CAMPER MATE!

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 11-08-09 21:31

Tak for svaret Jonassen. Helt suværent! Top dollar!