/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Lastbilpresenning
Fra : hyldeborg
Vist : 5270 gange
200 point
Dato : 09-08-09 23:48

Hej!

Jeg har brug for noget brugt lastbilpresenning til at sy bl.a. tasker af. Er der nogen her, der ved hvor jeg kan få fat i den slags?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-08-09 00:37

De Gule Sider

Prøv Vognmand / Fragtmand og andre kørende virksomheder,nu er Pressenning jo PVCdug og ikke vævet lærred som i gamle dage.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 10-08-09 00:39

Nu er lastbilpressenning altså et vidt begreb, da de laves i flere forskellige fabrikater og materialer.

Men søg hos sadelmagere der laver kalecher til biler/både

Eller kalechedug

http://www.tm-materialer.dk/group.asp?group=38

http://www.dancovershop.dk/?gclid=CKfUlIHXl5wCFYuB3godDEQjdw

Og et link

http://www.west-presenning.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-09 00:44

Så lige det skulle være brugt...

Prøv en lastbilophug

http://www.holms-lastvognsophug.dk/lastbiler_dk.htm

Eller spørg om de har noget liggende fra en skadet bil

http://www.hessel.dk/Default.aspx?ID=82

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-08-09 10:57

Hvad med at lave taskene af gummi,det gør en bekendt af mig.
Jeg kørte ind til et dæk firma som også skifter på lastbiler samt gummiged.
Der kunne jeg næsten få penge for at fjerne de slanger jeg skulle bruge.Søg på SuperDæk der skal sikkert være en i nærheden af dig.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-08-09 12:31

der er mange håndværksmestre der har den slags presenninger. og de går ofte i stykker når der bliver sømmet i dem. så prøv den lokale tømrer og spørg om han ikke har en presenning han vil sælge til en billig penge.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-08-09 19:14

Nu bruger ikke dæk firmaene slanger i dækkene.Så jeg tvivler på at super dæk har gamle slanger liggende. Det er næsten kun trillebør dæk der har slange i dag.
alimak

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 10-08-09 23:59

Nu bruger ikke dæk firmaene slanger i dækkene.Så jeg tvivler på at super dæk har gamle slanger liggende. Det er næsten kun trillebør dæk der har slange i dag.
alimak

Du skriver i din profil,du er udlært mekaniker,jeg spørger i hvad??.
Jeg har 2 traktor med ekstra brede dæk,de er begge med slanger. Min svoger er servicemontør ved Volvo Gravemaskiner,gummigeder m.m,de kører også med slanger. Superdæk i Herning har en vandkar på 2m i diameter,1m dyb,den bruges til at finde huller i utætte slanger.Der er da rigeligt stort til trillebørhjul.
Jeg var ude ved dem for 1 år siden,de havde en 40 fods container stående halv fyldt med kasserte slanger.Slangerne var så store og tunge,jeg var ved at skide i bukserne da jeg skulle løfte dem op af containeren.
vvdriver

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-08-09 16:37

Nu arbejder jeg i København. At Super dæk laver traktorer og gummiged dæk med slanger i det mørke jylland det tænkte ikke jeg på.Jeg tænkte på bildæk. Jeg har arbejdet en del år hos Super dæk i Kbh som mekaniker og der har jeg aldrig set et traktor dæk eller gummigeddæk med slange.Kan huske jeg gik på et kursus en gang der vi lærte at reparere traktordæk,med at reparere dem uden at tage dækket af fælgen,og der var det ikke slange i traktordækket.

alimak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-09 09:05

Nye presenninger kan købes som nye billigt (alt efter kvalitet) i dit lokale byggemarked (Silvan, Jem & Fix, XL Byg) og hos Harald Nyborg

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 12-08-09 09:13

Hej CLAN!

Det er meget kraftig presenning jeg søger. Ikke den almindelige slags til diverse afdækning.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : lobstar

Dato : 12-08-09 09:53

Hej hyldeborg,

hvis det er noget groft, slidstærkt lærred, du skal bruge, kan jeg anbefale liggestolshyndestof ligesom det stribede, du finder som nr. 2 i linket fra Dova (http://www.tm-materialer.dk/group.asp?group=38).

Jeg synes bare, det ser lidt vel dyrt ud. Jeg har selv lavet dummies til hundetræning af stoffet, som VIRKELIG holder. Det minder lidt om det, muleposer er lavet af - bare mere vandafvisende, stærkt og solidt. Min lokale gardinmand har det til 50 kr pr meter, hvilket vist er normal pris. Fås både i stribet og ensfarvet - kan anbefales. God arbejdslyst!

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 12-08-09 10:04

Det er desværre ikke groft lærred jeg skal bruge, men lastbilpresenning

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : lobstar

Dato : 12-08-09 10:37

Ei altså. Nå, jagten forsætter!

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-08-09 07:56

Tak for svaret dova.

Jeg har fået en prøve hjem fra tm-materialer. Det jeg har fået kan bruges, men er ikke optimalt. Jeg leder videre, men jeg synes ud skulle ha' point for dine gode links

Vh
hyldeborg