/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP-installtion
Fra : MKC
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 15-04-03 09:23

Hej

1) Kan Windows XP godt installeres på en PC på 500 mhz, 8gb HD og med 64mb ram?
2) Kan XP-office kører på samme PC

VH
Mikkel

Accepteret svar
Fra : Djkruntz

Modtaget 60 point
Dato : 15-04-03 09:28

Hej!

1) Ja, den kan godt køre xp men det kan ikke anbefales, og slet ikke med så lidt ram.
Du skal nok være forberedt på længere ventetider.

2) Ja, det er det beregnet til...

Kommentar
Fra : MKC

Dato : 15-04-03 09:43

Hvormeget ram skal der minium bruges?
Tak
Mikkel

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 15-04-03 10:03

Hej
Det vil virke, men du bør forøge din Ram til min. 128 Mb
Samtidig er det vigtigt at du ikke fylder din harddisk for meget.
Xp office kan også køre men igen du ville hjælpe dig selv ved at få mere ram og måske også en større harddisk.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 10:06

Ja, 128 mb ville være i den rigtige retning, men hvad skal pc'en bruges til?

Kommentar
Fra : MKC

Dato : 15-04-03 10:13

Hej igen
PC skal kun bruges til at skrive opgaver, og så jeg kan komme på nettet
Tak

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 10:31

Hvis du ikke skal gemme en masse på din harddisk som videoer og musik, så er det en ok harddisk til bare at lave opgaver. Men 64 mb ram mere ville være en fordel.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 10:34

Godkendelse af svar
Fra : MKC

Dato : 15-04-03 10:43

Tak for svaret Djkruntz.
Det er rart med hurtige svar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-03 10:49
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-04-03 11:20

Hej Mikkel,

jeg har lige installeret WinXP for en som har en 500 Mhz processor, og kun 64 ram... og jeg ka' sige dig det er langsomt... samt der ka' rimelig nemt opstå problemer... masser af problemer...

128 ram ka' måske gøre det... men jeg vil dog anbefale dig som minimum at have 256 Mb ram... WinXP alene ska' helst ha' 128 mb ram til sig selv... for at køre så problemfrit som muligt...

mvh.

Strarup