/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Karen Jensdatter a
Fra : 2601
Vist : 593 gange
450 point
Dato : 08-08-09 18:20

Hvor bliver Karen Jensdatter født 24 maj 1807 i Ørritslev, Skeby sogn i Lunde herred, Odense amt og gift med Enkemand NIELS Rasmussen den 27. april 1831 i Hjadstrup Kirke, Lunde Herred Odense Amt.

Det sidste jeg har på dem er FT 1834:
Folketælling - 1834.
Odense, Skam, Krogsbølle, Baardesø By, En gaard, 48,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Rasmussen 51 Gift Gaardmand
Karen Jensdatter 27 Gift Hans kone
Anders Nielsen 6 Ugift Deres søn
Hans Hansen 27 Ugift Tjenestefolk
Niels Nielsen 36 Ugift Tjenestefolk
Bodil Karlsdatter 19 Ugift Tjenestefolk

Nogle der kender dem?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-08-09 11:09

kan det evt. være din Niels Rasmussen 57 der er Enkemand i 1840 ?senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
Odense, Skam, Krogsbølle, Baardesøe Bye, en Gaard, 119, FT-1840, B6664
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Thomsen41 GiftGaardmand
Karen Pedersdatter31 Gifthans Kone
Karen Rasmussen8 UgiftDeres Børn
Juliane Rasmussen6 UgiftDeres Børn
Peder Rasmussen4 UgiftDeres Børn
Karen Rasmussen1 UgiftDeres Børn
Jens Pedersen37 UgiftTjenestefolk
Jeppe Nielsen18 UgiftTjenestefolk
Kirsten Pedersdatter61 UgiftTjenestefolk
Elisabeth Andersdatter25 UgiftTjenestefolk
Niels Rasmussen57 EnkemandAftægtsmand

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-08-09 11:30

Til senta.

Det ved jeg ikke. Jeg mener at han er født abt. 1784 så alderen passer. Så må Karen være død mellem 1834 og 1840 i Krogsbølle sogn. Jeg har ikke fundet nogle børn fra dem. Det barn der er nævnt i FT 1834 må være fra hans første ægteskab.

Her kommer deres vielse som jeg ikke har nævnt før:
1831 Enkemand Niels Rasmussen Gaardmand i Baardesøe Bye,
Krogsbølle Sogn. 47 Aar.
Pigen Karen Jensdatter Ørritslev fra Gyrup Bye,
24 Aar.
Hvem Forloverne er:
Gaardmændene Jens
Hansen af Ørritslev
og Peder Jørgensen
af Baardesøe Bye.
Skebye Kirke
Hjadstrup Kirkebog side 66 nr. 1/1831. Opslag 66, 1826-1851.

Jeg vil nu se kirkebogen igennem for døde kvinder.

Tak for denne oplysning.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-08-09 11:45

Jeg har nu set Krogsbølle Kirkebog 1829-1851 igennem fra opsla 217 til 221 Døde kvinder og ikke fundet Karen Jensen død. Er hun måske død og begravet i et andet sogn?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-08-09 12:08

jeg fandt sønnen anders nielsen født i samme sogn mor tror jeg var johanne ca. 1827
ja det kan Karen Jensen godt men for mig ser det ud til der mangler et årstal i kirkebogen?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-08-09 12:13

Krogsbølle Skam Odense Krogsbølle 1829 1851 X
opslag 217 nr. 13 finder du niels rasmussens 1 kone død

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-08-09 12:37

Til senta.

Hvis der mangler et årstal må jeg kunne se den orginale kirkebog i odense?

Tak for oplysningen om død og fødsel.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-08-09 12:53

ja hvis det er den rigtige niels rasmussen i folket.. 1840 må kone være død mellem 1834 ....1840
mvh
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-08-09 16:17

Til senta.

Ja det er jeg også kommet frem til. Der må være et skifte efter hende, men det må jeg til Odense og se.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-08-09 10:52

har du fundet Enkemand NIELS Rasmussen død inden 1845 hvis er der vel også et skifte efter ham hvis ikke må han være i folketællingen på ao
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-08-09 17:49

Til senta

Jeg har ikke fundet Niels Rasmussen død eller på FT 1845. Det at jeg ikke har fundet ham på FT betyder ikke at han ikke er der. Jeg har svært ved at finde personer på FT. Jeg har ledt på Niels, Rasmussen, Ras% osv uden at finde ham du har fundet på FT 1840.
Forstå det hvem der kan.

Jeg er også imponeret over Svendgiver og et par andre her på Kandu.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-08-09 18:09

brug folketællingen på AO.
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-08-09 20:44

Til senta

Jeg vil prøve FT 1845. Er startet med at se den igennem.

mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-10-09 16:34

Til senta
Jeg er lige kommet hjem fra Landsarkivet hvor jeg har set Døde kvinder i Krogsbølle Sogn igennem uden at finde hende. Jeg så også Døde mænd efter fra 1839 til 1860 uden at finde Niels Rasmussen død.
Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Dette for at du skal vide at jeg ikke har glemt at søge.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-09 17:06

Du kunne jo prøve nabo sognene her:

Bederslev sogn
Grindløse sogn
Klinte sogn
Krogsbølle sogn
Nørre Højrup sogn
Nørre Nærå sogn
Skamby sogn
Uggerslev

Jeg har lige været ude for at en pige var født midt mellem to nabosogne på Mors.
Det kunne jo også være tilfældet på den større ø Fyn...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-10-09 19:27

Til svendgiversen.

Det var ikke så lidt, men Krogsbølle Sogn har jeg jo set så nu går jeg i gang

Tak for hjælpen

MVH.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-09 21:48

Begynd i denne rækkefølge...

Bederslev sogn
Nørre Nærå sogn
og så Norup? (ikke med i sognetræf??)

De ligger nærmest...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-09 22:33

Norup er god nok, næst nærmeste sogn, men det ligger i Lunde Herred

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-10-09 14:05

Til svendgiversen.

Så blev jeg færdig. Jeg tog også Skeby Sogn med for der kommer hun fra. Jeg har ingen fundet. Men jeg var ved at hoppe i stolen da jeg i Norub sogn fandt en Karen Jensdatter der var død 27 år. Det var ikke hende da jeg så mærmere efter men som sagt jeg troede det.

Nu er der nok ikke noget at gøre.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.