/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SLR i Paris - spare penge?
Fra : jobestar
Vist : 506 gange
70 point
Dato : 08-08-09 11:53

hejsa,

Jeg skal til Paris. Havde gået og leget med tanken om at købe mig et canon eller nikon begynder digital spejlrefleks, og vil samtidig gerne have nogle gode billeder fra turen.

så tænker på at købe det dernede.

nogen der ved om der er penge at spare og evt. om jeg burde købe det i Tyskland(vi er i bil) på vej derned, fordi det er endnu billigere der?

jeg ved vi skal stoppe ind i fleggaard, de har ikke lige de mærker jeg søger, men måske ligger den butik midt i et shopping område i tyskland hvor der er andre butikker der kunne have Nikon/Canon.

hygge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-09 14:43

Jeg mener bestemt ikke at foto er billigere i Paris.
Måske billiger i Tyskland.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-09 17:20

Du kan evt. undersøge priserne i Tyskland - f.eks. via denne hjemmeside for Fotokoch i Düsseldorf.
http://www.fotokoch.de/
Han sælger både på internettet og fra hans store forretning i Düsseldorf.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 70 point
Dato : 08-08-09 17:31

Jeg tvivler på, at du kan spare ret meget på køb i Tyskland.
Jeg har for nyligt købt et Sony alfa 300 og et Zoomobjectiv i danmark (på tilbud), hvis jeg finder de tilsvrende produkter hos Fotokoch, er priserne ca. det samme som normal prisen hos danske fotohandlere - og i forhold til de tilbudspriser jeg fandt, sparede jeg ca. 700,- i forhold til danske normal priser og ca. 850,- i forhold til Fotokoch (når man indregner transportomkostningerne).

Derudover skal du være klar over, at hvis du køber i Tyskland eller Paris - får du ingen dansk manual med og garanti på produktet, bliver også noget vanskeligere.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 08-08-09 23:42

Tak for svaret IBM760.

og tak til de andre svar.

jeg droppede det og købte et canon 450d i elgiganten til 4500 kr. kunne ikke finde det billigere i tyskland.

så skal der fotograferes :D

hygge