/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvvarme/radiator i stuen
Fra : lykke1
Vist : 1134 gange
60 point
Dato : 07-08-09 20:20

Jeg skifter gulv i stuen (35 m2) og er i tvivl, hvad er bedst:

Gulvvarme (har kun plads til 10 cm flamingo/støbt gulv/parketgulv o.s.v.)
Eller radiator (strøer/rockwool/parketgulv o.s.v.)

Hvad er den bedste løsning ??

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-08-09 20:42

Citat
Gulvvarme (har kun plads til 10 cm flamingo/støbt gulv/parketgulv o.s.v.)

Brug de flamingo plader hvor der er rør skåret ned i selve flamingoen,
""samlesæt"" princippet

dem kan du så lægge dit parlet gulv direkte oven på, en super - super løsning. hvor der ikke er meget og gi af i højden, man kan få dem, i forskellige tykkelser af flamingoen,

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-08-09 22:27

Problemet med parketgulv er at det skal ligge i stuetemperatur i en uge før du kan lægge det, lægger du gulvvarme under er jeg bange for at det vil arbejde forskelligt i de forskellige årstider. Husk i hvertilfælde en cm luft hele vejen rundt.
Jeg havde valgt radiatorer.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-08-09 01:05

De flamingo plader med indbygget rør i, som jeg nævner tidligere, kan man også få disse hvor der er limet parketgulv på samtiddig, i de træsorter
som man nu ønsker sig, Bøg -- Eg -- Fyr - o.s.v.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-08-09 14:26

Flamingo, sundolit eller hvad man kalder det må IKKE bruges under trægulve.... KUN OG KUN under beton!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-08-09 14:38

De flamingo plader med indbygget rør i, som jeg nævner tidligere, kan man også få disse hvor der er limet parketgulv på samtiddig, i de træsorter
som man nu ønsker sig, Bøg -- Eg -- Fyr - o.s.v.
Hvor kan disse fås vic 2000 for det er hamrende ulovligt.,p.g.a.brand hvor de udvikler giftig røg.
Hvorfor svarer du nogen gange ud i luften er det for at være med eller hvad.