/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Pladespiller
Fra : maxhankat
Vist : 963 gange
500 point
Dato : 07-08-09 10:42

Hej.

Netto tilbyder en USB Pladespiller med 3 hastigheder, der kan kobles til en Cd, så man kan overfører sine gamle grammofonplader til Pc'en og derefter overfører dem til Cd-rommer.

Derfor vil jeg spørge, om der er nogle venlige sjæle her i Kandu, der kan svare mig på, om det er let og ligetil at benytte sådan en pladespiller. Er det noget der vil fylde meget på Pc'en?
Den koster 365 kr.

Mvh
joan (co maxhankat)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-08-09 11:12

Det burde være rimeligt nemt. Der følger formentlig sotware med. Læs Softwaren ind, tilslut pladespilleren og genstart PC'en. Så burde det køre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-08-09 11:22

Kommer lidt an på hvilket format man gemmer i. Anvendes waw er der op til godt 700 MB på en cd. Men du behøver jo kun gemme musikken indtil du har brændt pladen.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 510 point
Dato : 07-08-09 11:28

Når du tilslutter en USB nøgle / key,… eller mp3 afspiller,.. og mange andre ting,
kan du overføre data / indhold,.. til og fra din computer,

det er det samme der sker med en USB pladespiller,…

der følger muligvis en driver (CD) med i ’pakken’ som skal installeres,
så opretter din PC, selv en mappe til musikken,
det kan næsten ikke blive lettere.

en LP plade,.. fylder ca. det samme,.. eller lidt mindre end en indspillet musik-CD.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 07-08-09 11:36

Tak for svaret EA_HS.
Og tak til alle der var så venlige at svarer!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-09 11:42

Det kan lade sig gøre, og jeg gætter på at det er Audacity som er med som software på cd, det er et optage og redigerings program som kan næsten alt (men det kræver lidt øvelse ) det er nemt at få musikken over på computeren, det der måske kan være lidt mere krævende, er at få msikken til at lyde som på pladen.
Du kan gemme alle plader på computeren som mp3 eventuelt, og/eller brænde CDer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 07-08-09 17:53

Tak o.v.n. for dit supplerende svar, med en oplysning, som er meget værd for én som mig.

Mvh
joan