/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
e-mail
Fra : beil
Vist : 428 gange
300 point
Dato : 07-08-09 02:30

Jeg har mange billedte jeg vil sende som e-mail men det vil min postprogram ikke
jeg tror de er for store hvad skal jeg gøre????

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-08-09 04:52

Du kan bruge Picasa http://picasa.google.com/ hvor du kan uploade billederne og hvor modtageren så kan downloade dem fra igen...

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-08-09 05:56

Hvis du ikke har noget imod at de bliver lavet mindre ( altså dem du sender)

Så gå i mappen med billederne,

Marker dem

Højreklik på dem, og vælg Send -- til postmodtager.

Den vil så spørge om det er ok at den laver bilelderne mindre, det siger du ok til, og dit postprogram starter og kan sende dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 07:51

Og endelig er der diverse services der kan buger

YouSendIt er en af dem...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-08-09 07:57

jeg bruger:
Teamviewer til at sende/modtage større filer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-09 09:28

Hvis billederne bare skal ses på en skærm eller printtes i format 10x 15 cm eller deromkring, kan de komprimeres meget uden at beskueren kan se forskel. ca 300 kB / pr billede plejer at være mere end nok.
Der er mange forskellige programmer som kan komprimere jpg billedfiler. Selv bruger jeg Zoom Browser, som følger med Canon apparater. Det er nemt at bruge og kan alt hvad almindelige fotoamatører har brug for. Det kan også sende billederne til en fotomappe på Canons net, hvor du kan give andre adgang til at se dem.
Diverse gratisprogrammer fra nettet komprimerer ikke alle med lige så godt et resultat.

Send en privat mail til mig hvis du savner et godt komprimeringsprogram.