/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde DVD
Fra : janni_s
Vist : 1006 gange
138 point
Dato : 07-08-09 00:51

Jeg sidder her og skal brænde løvermes konge på DVD fordi den er blevet ridset og hakker i afspilningen. Jeg har Nero 8, men den kan ikke brænde den. Så har jeg prøvet cloneDVD (skal man have 2 dvd-drev for at bruge det eller har jeg misforstået noget?!) og DVD shrink men begge uden held. enten duer det ikke, eller også kan det være jeg ikke kan finde ud af det.

Men hvad er den bedste (og nemmeste) måde?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 148 point
Dato : 07-08-09 01:06

http://www.dvdfab.com/free.htm

Den her er god, men har en begrænset tid til brug. Men kan da bruges her og nu. Held med det.

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 01:37

Jeg glemte at skrive, at DVD Fab kan bruges med kun 1 CD/DVD-drev

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 07-08-09 01:42

Jeg har altid brugt CDBurnerXP. 100% gratis og fungerer altid.

Nej du behøver ikke 2 drev. Dit dvd-drev kan starte med at læse originalen og derefter brænde kopien.

Men hvis originalen er meget ridset bliver kopien nok heller ikke fantastisk

http://www.cdburnerxp.se/
(nu også til andre OS end XP)
Citat
Operating Systems: Windows 2000/XP/2003 Server/Vista/Windows 7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 07:49

Du kan ikke bare sådan kopiere en "købefilm" - der er begrænsninger på (kopisikring)

Så må du sætte dig lidt mere ind i hvordan den slags omgåes....

ANYDVD er en mulighed.....

Kommentar
Fra : lobstar

Dato : 07-08-09 09:14

Det er nok ikke den nemmeste måde, men det virker for mig:

Jeg isætter cd'en/dvd'en og vælger at åbne mappen, hvori filmfilerne ligger (D:/ fx). Så kopierer jeg filerne over på computerens skrivebord.
Jeg har installeret Deepburner (http://deepburner.dk.malavida.com/d804-download-gratis-windows), som jeg åbner.
Jeg trækker alle filerne over i Deepburner (klik og træk).
Jeg isætter en cd/dvd og trykker "burn" i Deepburner.
Så har jeg en ny cd/dvd.

Hvorvidt det er lovligt ... Jeg gør det med film, jeg selv har lavet eller film, jeg har rettighederne til.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-09 09:34

Ridser er stort set ligegyldige, indtil de er så store at data ikke kan læses. Så kan man polere dem væk. Husk data ligger unders på oversiden af dvd en. Så man kan roligt polere undersiden.
Men et meget fint polermiddel er nødvendigt , ellers bliver siden mat. Harald Nyborg har et til plastdisplayes ,som er godt til formålet.

Hvis købe dvd skal kopieres, skal man bruge et af de programmer , som omgår kopisikringen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-09 09:39

Glemte at skrive at det med at billedet bliver ringere på grund af ridser er noget slutter. Med digitalteknik er det nu engang sådan, at hvis der er signal igennem, biver resultatet lige godt hvordan det end dæmpes eller støjes undervejs.
et nul er nu engang nul og 1 er et. Der er ikke noget ind imellem. Så bare der kan skelnes er dæmpning og støj ligegyldig.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 10:27

Dvd Fab er ski lige glad med kopisikring. Det er nemlig derfor, det er så fremragende. Da jeg havde brugt tidsbegrænsningen ud, købte jeg det.

Mvh

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 07-08-09 14:46

http://www.dvdfab.com/free.htm der kan du finde en free altså en der blir ved med at du () og så lige en risset dvd der ikke kan læses kan heller ikke kopieres!! bare lige inden det blir alt for nørdet. god arbejdslyst og god weekend

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-09 14:56

Når vi nu taler om brænding af CD/DVD; og så ser på den kommentar som transor kom med:
Citat
Husk data ligger unders på oversiden af dvd en. Så man kan roligt polere undersiden.

Så kan jeg anbefale at kobe de DVD'er der er printbar, eller købe de specielle labels som findes i handlen.
Den klæbes så på oversiden, så du beskytter de brændte data. - Den overflade/overside der er på skiven, er ret følsom for ridser. Når der først er en ridse i den så forsvinder informationerne på skiven.
Jeg har et par gange måtte lave nye kopier til mine venner, som har behandlet skiverne på en uhensigtsmessig måde, så de ikke er spilbare.

Så tænk over det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 15:35

Citat
Husk data ligger unders på oversiden af dvd en. Så man kan roligt polere undersiden.

FORKERT...

Den opskrift gælder KUN CDer

På DVDer HDer og BlueRay ligger laget præcist i midten (lige meget plastic på begge sider)

En DVD sprøjtestøbes i 2 lag, altså som 2 discs. Hvert lag er 0,6 mm. Disse to "discs" limes sammen til en færdig DVD.

På en CD er "det blanke lag" 1mm (derfor "tyndere" på labelsiden)

BEGGE er 1,2 mm tykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 15:40

Dertil kan tilføjes at en Dual layer-DVD-9 har "datalag" på begge skiver der limes sammen

En normal DVD-5 har kun "datalag" på den ene af skiverne....

Og endelig er en DVD-10 (der skal vendes) et tyndt lag mellem "datalagene)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-09 15:50

Uanset hvordan den er LIMET SAMMEN, så er overfladelaget, et spejl mod undersiden. Bliver det beskadiget, så er skiven ikke meget værd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 16:26

Korrekt - den "læses" fra den blanke side

En DVD-10 har 2 blanke sider.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 16:28

Men nu er vi vist "lidt" udenfor spørgsmålet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-08-09 16:45

Citat
Men nu er vi vist "lidt" udenfor spørgsmålet
Skønt med lidt selverkendelse .

Men hvad siger I så til, at en ny svarer, svarer det samme, som er svaret en gang ?

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 17:20

Ikke forstået

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 08-08-09 14:43

Tak for svaret heller22.

Og tak for alle de andre svar, jeg brugte dette program og det virkede fint.

VH

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-08-09 15:27

Daws janni_s

Det var mægtigt, at du kunne bruge DVD Fab. Og jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe. Hvis du ofte laver back-upper af film, kan jeg anbefale dig at købe programmet.

Mange hilsner fra Heller

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-08-09 15:33

Hej Refi

Citat
Ikke forstået
Der var bare en (egjegj), der linkede til det samme program lidt senere, end jeg havde gjort . Vi plejer da ikke, at "overlappe" hinanden på den måde ?

Jeg håber, at det er OK med dig, janni_s, at jeg lige uddyber til Refi ?

Mvh