/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Modregning af udbytter
Fra : SvampeBob
Vist : 674 gange
200 point
Dato : 06-08-09 21:16

Hejsa,

Skal modtaget udbytter fra aktier modregnes i kontanthjælp, dagpenge, børnebidrag osv.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 21:24

JA...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 21:26

I kontanthjælp....

De andre ting har ikke noget med det at gøre med mindre det er MEGET store beløb

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-08-09 00:12

refi det er da en indtægt, og derfor skal det vel også modregnes i dagpenge
Citat
Du har pligt til at skrive alle indtægter og alle arbejdstimer på dagpengekortet, uanset hvor indtægten stammer fra
herfra: http://www.3f.dk/3F,-d-,dk/Akasseh%c3%a5ndbog/Dagpenge/Dagpengekort.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 07:41

Citat
refi det er da en indtægt, og derfor skal det vel også modregnes i dagpenge

Ikke umiddelbart....

Så skulle alle arbejdsløse få mindre i dagpenge i Januar hvor de får lidt smårenter fra deres lønkonto

Eller dividende fra brugsen

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-08-09 10:24

Det er en intægt der SKAL modregnes i kontanthjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 12:20

Kontanthjælp er vi heller ikke uenige om

Der skal modregnes HVER EN KRONE uanset hvordan du får dem....

SP-udbetalingen var dog holdt udenfor

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-08-09 15:07

refi, det er ikke fordi jeg er uenig med dig, jeg studsede bare over det med indtægter.
når der i vejledningen står at ALLE indtægter skal opgives og der så er nogen der alligevel ikke skal opgives, så må der jo også findes en oversigt over hvilke indtægter der IKKE skal opgives, eller er der noget jeg har misforstået

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-09 16:25

Ved kontanthjælp skal ALT opgives....

SP var en engangforestilling der blev holdt udenfor....

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 07-08-09 16:57

refi, ganske rigtigt!