/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
digital signatur
Fra : oleho
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 06-08-09 14:15

jeg skal på ferie og ønsker at kunne komme på sider der kræver adgang med digital signatur. for eks på en omputer placeret på det lokale bibliotek
hvodan gør jeg det?
hvis jeg vil på nebank
hvordan klarer jeg det
mvh
oleho

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 06-08-09 14:20

Hvis du allerede har digital signatur, så kopier den ned på en nøgle og tag den med på ferie. Men pas på at den ikke kommer til at ligge på en fremmed PC. Hvis du er nødt til at læse den ind på en PC, så sørg for at slette den igen.

Du kan i princippet have din digitale signatur på lige så mange maskiner du har lyst til. Husk bare at den er lige så bindende som din underskrift.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 06-08-09 14:28

Du kan lægge din digitale signatur over på en USB nøgle, gå ind på deres hjemmeside og se hvordan du kan gøre det .

www.e-boks.dk

God ferie

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-08-09 14:39

Hvis du skal til udlandet, så læs lige text-TV på DR1. Der står noget om, at systemerne ikke er klar endnu til at bruge digital signatur fx til netbank, når man er uden for landets grænser

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 06-08-09 15:37

Tak for svaret granner01
mvh
oleho

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-09 16:12

I gamle dage, for et par år siden, var det TDC der udstedte dette DS. Den gang kunne man bruge det, når man skulle ind i sin opsætning af webmail og lignende. Men nu hvor andet selskab har overtaget udstedelsen af DS, så acceptere TDC ikke længere brugen af DS.
DE ER SGU DA MÆRKELIGE INDE I TDC

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-08-09 16:13

Citat
DE ER SGU DA MÆRKELIGE INDE I TDC
Og det er skisme godt, at de IKKE er lige så mærkelige i Næstved