/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Beskyttelse i word
Fra : xteam
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 06-08-09 11:24

Jeg har en dokument oprettet i word, hvor jeg har indsat en tabel. Hvordan beskytter jeg dette dokument således, at der kun er nogle få felter i tabellen som man må indskrive i.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 06-08-09 11:25

Hvilken version af Word bruger du?

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 06-08-09 11:26

word 2003

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 06-08-09 11:28

Jeg tror ikke du har den mulighed, faktisk tror jeg ikke det kan lade sig gøre i Word uanset version.
Har du mulighed for at lave det i Excel i stedet for - her er det nemlig meget nemt!

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 06-08-09 11:30

Jo det kan man godt, har gjordt det før men kan bare ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 06-08-09 11:31

OK, så glæder jeg mig til at se svaret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 12:03

Citat
Jo det kan man godt, har gjordt det før men kan bare ikke huske hvordan.

Det kræver du laver den i excel og derefter indsætter den i word....

OPRETTER du den i Word har du slet ikke samme muligheder...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-09 12:10

Det ville jeg også gerne vide xteam, så kan du ikke lige lægge hovedet i blød?

Jo excel kan det og det er muligt at kopiere elementet over i word, men om den beholder begrænsningen, ved jeg ikke, men det skal afprøves. - Så her fik jeg lige en ide.

Jeg har tidligere modtaget et word dokument der skulle udfyldes og returneres. Så det er muligt, men hvordan det er skruet sammen; ja det spørgsmål må så stå åbent!

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 06-08-09 12:14

Det er jeg ved, har nemlig været oppe ført. Er ved at gennemgå eksperten hvor jeg har haft dette spørgsmål og svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 12:58

Korrigerer mig selv

Fjern beskyttelse fra arket
Gå i funktioner - beskyttelse - tillad brugere at.....
Skriv de celler der må korrigeres
Fjern låsehakket fra disse celler
Beskyt HELE arket...

Nu kan der KUN tastes i de celler der er åbne...

Voila

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 12:59

PS. Kodeord bør naturligvis bruges da alle ellers kan låse de restenende celler op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 13:04

http://peecee.dk/upload/view/184353

Se her...

Der kan kun skrives i de celler med flere bogstaver

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 06-08-09 13:53

Hatten af for det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-09 14:22

Jeg letter også lige på hatten.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 06-08-09 14:44

Hej Refi

Ja det er korrekt, jeg kan bare ikke finde hvor jeg fjerner flueben for en celle. Bruger Word 2003

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-09 15:03

Højreklik - formater celle - faneblad beskyttelse

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 06-08-09 20:19

Hej refi
Ved at højreklik er der ikke noget som hedder formater celle, er du ikke i excel og ikke word

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-09 20:29

Jeg er i Word og har oprettet et regneark (i word)....

Hvis det er TABELLER du leger med - så glem det hele - der kan celler SLET IKKE formateres

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 07-08-09 14:48

Tak for svaret refi.