/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
downloadproblemer med adobe
Fra : hjkofoed
Vist : 1100 gange
500 point
Dato : 06-08-09 01:20

klovnen (mig) har slettet "bonjour" og nu fryser skærmen når jeg prøver at tillade det active-x, der skal til for at igangsætte downloadprocessen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-08-09 06:22

Slettet hvad?

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 06-08-09 07:45

#1
Bonjour services,som adobe bruger til at styre downloadprocessen med

0#
Du henter bare den nyeste adobe reader og geninstallerer,går ud fra at det er adobe reader,ellers må du forklare nærmere

Kommentar
Fra : telstar

Dato : 06-08-09 14:00

Det ser ud som om, man installerer Bonjour, når man installerer CS-pakken, så en geninstallation kan givetvis hjælpe dig. Der er muligvis også hjælp at hente her: http://kb2.adobe.com/cps/400/kb400982.html.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-08-09 04:38

adobe flash
jeg vil prøve begge forslag

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-08-09 15:40

Tak for hjælpen så langt.
Nu får jeg dialogboxen til Adobe DLM, men når jeg klikker [KØR], fryser siden.
Jeg har en idé om, at det er sikkeheden i Windows, der driller.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-09 15:02

Adobe hvorfornoget. Der findes mange vidt forskellige produkter under den betegnelse.

I øvrigt er det en god regel ikke at slette filer, som man ikke lige hved hvad er til.

Kan du ikke bare gendanne den fra papirkurven eller fra en backup.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-08-09 22:28

Når man dummer sig, gør man det ofte grundigt. Jeg gjorde det i al fald.
Jeg er nået så langt, at det konkret drejer sig om adobe DLM (dovnload manager)
Har fået foreslået, at problemet kan skyldes, at jeg også bruger "firefox", og at jeg skal finde nogle indstillingsflueben. arbejder på sagen.

Accepteret svar
Fra : ockendon

Modtaget 250 point
Dato : 12-08-09 15:33

gå ind på adobe customersupport, og find sag nr 181107701. Jeg har bøvlet med det siden i fredags, og mit råd vil være at du "updater" din computer, lukker ned, ind på adobe og søg følgende: kb406651 og gør hvad den siger. Jeg er halvvejs i processen. Lykke til!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-08-09 04:21

Jeg har automatisk update på næsten alt, og jeg vil prøve dit forslag. Det hele startede med, at secunia anbefalede at opdatere flash

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-08-09 02:03

så er problemet løst.
jeg gik ind på:

http://www.geus.dk/js_forklaring-dk.htm

og fik følgende vejledning:

Citat
Aktivér JS med Explorer:
(Hvis du ikke ved hvilken browser du bruger er det højst sandsynligt "Explorer")
Som for Mozilla er der små forskelle mellem versionerne
For version 4 og 5 gælder:
1) klik "Vis" ("Funktioner" i 5.5)
2) klik "Internetindstillinger"
3) klik "Sikkerhed"
4) Hvis "Brugerdefineret" er valgt skal du
Trykke på "Indstillinger" ("Brugerdefineret niveau" i 5.5) og afkrydse aktivér "Active Scripting" og "Java-script"
5) ellers markérer du blot "Mellemste sikkerhedsniveau" ("Standardniveau" i 5.5)
6) klik "OK"
Husk at genindlæse (reloade) siden.

(punkt 5 duer ikke)

under punkt 4 tillod jeg alle active x (fjernede al sikkerhed)

loadede flash,

hvorefter jeg gik tilbage og satte sikkerheden til Mellemste sikkerhedsniveau" ("Standardniveau" i 5.5), og nu fungerer det fint.

Godkendelse af svar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-08-09 02:08

Tak for svaret ockendon, du fik dog ikke givet mig løsningen, men fik mig i gang med søgningen. Samtidig blev jeg klar over, at jeg ikke var den eneste med problemet. jeg skriver derfor også løsningen som et tip

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 19-08-09 09:29

Tak skal du have, hjkofoed, mit problem er ikke løst endnu, og ligger hos kundesupporternes seniorer. Tænk - så meget bøvl når man vil være lovlydig..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-08-09 13:38

har du prøvet vejledningen?