/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken router skal jeg købe
Fra : bibsamie
Vist : 853 gange
200 point
Dato : 05-08-09 23:26

Hvilken router kan i forslå jeg skal købe, mine Belkin virker ikke optimalt, jag har en 10 mb forbindelse, det skal være en fans hurtig en

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-08-09 23:28

Det skal være en trådløs router

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-08-09 23:36

10mb er ikke særlig hurtigt for en router. De langsomste du kan få klarer det nemt.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 06-08-09 00:07

Og du behøver ikke en router der kan køre hurtigere, for du kommer ikke hurtigere afsted på internettet.
En hurtigere router giver kun dig en hurtigere forbindelse på intranettet, altså det lokale netværk.
De fleste routere i dag, kansagtens køre 100 Mb.
De fleste mærker på markedet, med respekt for deres image, ville aldrig lave et produkt som er så ringe som Belkin.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-09 00:07

En Dlink ville jeg købe.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-08-09 08:16

En Fritzbox, bruger mindre strøm og spare dig for en masse andet tændt udstyr, og den erstatter også det ADSL modem du normalt har ståeden, supportere ADSL2+ .
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN_7270/index.php

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-09 08:20

Vi er meget tilfredse med vores Netgear - købt hos Ekspert

http://netgear.dk/

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-08-09 08:49

Eyvind...
jeg har en Dlink, og jeg synes ikke jeg har andet end bøvl med det.

Så virker det, så virker det ikke.

jeg vil have skiftet mit.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-09 10:16

For at man kan få fuld glæde af et trådløst netværk, så kræver det som minimum, at man gider sætte sig lidt ind i dets virkemåde, og hvordan det trådløse signal udbreddes, og hvad der kan dæmpe det uhensigtsmessigt.
Uden den viden, vil man kunne støde på mange irriterende problemer, som man så ikke har mulighed for at genemskue.

Der har været rigtig mange indlæg her på KANDU, om dette emne, lige som der findes masser af dem på nettet.
SUG TIL DIG af denne viden, kopier teksten ned på en fil eller udskriv den; lav din egen problemknuser, som du kan støtte dig til.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-08-09 10:32

severino

Hvilket anlæg vil du forslå, jeg har en internetradio der står ca 2 meter fra min Belkin, den virker i ca 1-2 minutter efter jeg har tændt den og så går forbindelsen ned.

dbh
per

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-08-09 11:33

Du skal være opmærksom på, at mange internetleverandører har deres egen router, som de ved fungerer med de indstillinger de anbefaler. Så hvis du prøver noget andet, står du uden support far din netleverandør.

Jeg ville i hvert fald snakke med dem før du køber noget andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-09 12:38

Citat
Du skal være opmærksom på, at mange internetleverandører har deres egen router, som de ved fungerer med de indstillinger de anbefaler. Så hvis du prøver noget andet, står du uden support far din netleverandør.

Se her er der en god grund til at sætte sig ind i det trådløse samfunds virkemåde!

Mit system består af en ADSL opkobling fra TDC (ikke den billigste, men ret stabil)
Hertil er sat en TopCom router model WBR654 med fire LAN og trådløs.
Hertil er der så ved dens side, en 16 port switch fra Graycom.
På et kabel til første sal, er der sat en 4 port switch (model ALDI)
Her ud over er der en Linksys repeater WRE54, som bruges til at skabe bedre forbindelse i den anden ende af haven.
På LAN er der tilsluttet en netværksdisk, en linksys NAS2 server, en 3 ports printerserver og 3 stationære PC'er samt en IP-telefon addapter.
På WLAN er der 3 bærebare, webcamera med server, en WIFI IP-telefon og en ROKU netradio.

Så det er et større menageri, og konen hader ledninger.

Men noget tyder på, at din trådløse enhed, i din Belkin er ret ustabil. Det er lige som om jeg har hørt det flere gange før, med dette mærke.
Det som er billigst for dig i første omgang, er nok at se hvordan dine forhold er omkring dit AP og netradio. Antennerne skal helst være placeret således at der ikke er noget der skygger eller optager signalet, som derved svægges. Husk det er kunret svage effekter vi må bruge. Måske kan du forbedre dit signal med en extern antenne, og måske skrue helt op for sendestyrken på routeren!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-08-09 12:57

>Severino, det lyder godt nok som et´n imponerende, og ret krævende (også af ens egen viden) maskinpark du holder dig.

Har du prøvet at checke el-forbruget?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-08-09 14:27

ville denne dække mit behov D-Link Rangebooster N 650 Access Point DAP-1353

per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 07-08-09 15:56

Tak for svaret severino.