/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagttid på ringduer
Fra : habibiPro
Vist : 1828 gange
100 point
Dato : 05-08-09 19:47

Er hjælpen på vej, spørger B B i en anden tråd, et godt spørgsmål, som man nok må sætte et stort spørgsmålstegn ved, Da danmarks største jagtorganisation, har anbefalet den nyværende jagttid, efter en tilfældig vudering med at duerne yngler til langt hen i september, ved at et par tilfældige personer har siddet i en skov og lyttet til skovdue hannens kuren, uden nogen videnskablig belæg, for hvor mange duer der yngler sent.
Man må nok konkludere at duer kan yngle snart hele året, med de milde vintre vi har haft de seneste år.
Vi må hellere rette spørgsmålet skal der tages så megen hensyn til duerne de skal totalfredes eller der skal tages hensyn til omfanget af de skader duerne forvolder for landbruget,
I England er duen at betragte som skadevoldne og må jages hele året

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 05-08-09 22:12

Det er jo ikke lige det bb1 spørger om og hvordan kan du tillade dig, at stille spørgsmål på hans vegne. Samt drage konklussioner omkring forhandlinger, som du ingen kendskab har til...

Du er og bliver en nar....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 06-08-09 06:59

Ballegårds Knudsen.( Julemanden )

Da man ved din biologiske viden er meget ringe, og du har tidligere fremført at din ven Ole var nød til at anbefale en fredning af skovduer ydeligere, fordi Ole havde fået at vide at skovduer yngler i september.

Det er bare din sædvanlige selvhævdelse, at du har læst et og andet, du kan gøre dig bemærket med.
Sagen er om den fremtidig jagt udøvelse på skovduer, er om det er skovduer eller landbruges tarv der vejer tungest. da skovduer stort set yngler hele året.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 06-08-09 10:18

Underligt at Ballegaard Knudsen spørger på Kandu, med fremvisning af filmklip om skovden som skadevoldere på landmænds afgrøder, med spørgsmål om hjælpen er på vej, angående ændring af jagttid på Skovduen. At han ikke reter spørgsmålet på DJ hjemmeside, da DJ har sæde i vildtforvaltningrådet.
Måske fordi at ingen på DJ vil kommentere hans indlæg, eller i frygt for at indlægget bliver slettet.

Jeg tager det meget let at BK skriver jeg er og bliver en nar, da han ikke selv har kunnet tænke så langt, hvem der egentlig fremstår som nar, ved at skrive sig som julemanden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-09 15:02

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 07-08-09 23:39

Er det Ole der har ringet og sagt? jeg har dummet mig med fredning af skovduen, siden der ingen tekst er.
Igen et forkert budskab oraklet er kommet med.

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 08-08-09 14:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

emnet udtømt