/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
file-extension ".kod"
Fra : kandu
Vist : 1141 gange
100 point
Dato : 05-08-09 16:58

hej alle.

Jeg har modtaget en fil af typen .kod, som jeg ikke kan åbne. Grunden angives at være, at jeg ikke har en fremviser til denne filtype. Hvad gør man?
(Filen indeholder en adgangskode til et program på en CD, som jeg har.)

jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-09 17:12

Citat
Filen indeholder en adgangskode til et program på en CD, som jeg har

Der er INGEN programmer der kan åbne den slags....

Så enten skal filen lægges sammen med programmet eller du kan kan prøve at åbne den med notepad

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-08-09 23:12

Rigtigt nok skal nogen programmer åbnes med en key i form af fil, og denne fil kan IKKE åbnes, Regsupreme fra Macecraft f.eks benytter sig af den metode

Hvis Du ikke har fået anvisning på hvordan programmet åbnes med denne fil må Du skrotte det

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 05-08-09 23:23

til luffea og refi

tak for svarene, men det løste jo ikke rigtigt mit problem.
I mellemtiden har jeg åbnet kod-filen med microsoft word (et desperat forsøg). Det lykkedes fint, jeg har fået et word-dpkument med alle koderne i klart sprog.
Men tak for forsøget alligevel. jørgen

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-09 23:43

I Regsupreme skal filen blot indsættes i programmappen, så kører det.

Da Du ikke har en manual er programmet vist ikke lovligt

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 06-08-09 15:23

Tak for svaret LuffeA.
Jeg ved ikke, hvad du mener med, at programmet ikke er lovligt.
Programmet er et meget gammelt dos-program, som jeg har købt her for nylig.
Åbningsprogrammet er som sagt microsoft word, så jeg har ikke noget ulovligt

m.v.h. Jørgen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-09 21:02

Selv tak

Det lugtede lidt af at Du havde fået programmet af en anden og denne så ikke havde forklaret fremgangsmåden ordentligt.