/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken motor
Fra : fifty
Vist : 553 gange
40 point
Dato : 05-08-09 13:39

har fornylig købt en astra 1.7td fra 1997 ifølge reg nummer er det en dtl med 68 hk men i følge motor nummer er det en td med 82 hk der er knækket to vippe arme og da jeg tog stumper med til opel siger de det er en benzin motor hvad pokker gør jeg
hilsen tyrkal

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 05-08-09 14:19

Om det er en diesel eller benzin motor burde du jo vide eftersom du tanker den? Både tdl og td er jo dieselmotorer? Du kunne evt. bare bede Opel udskifte de dele der er defekte fremfor selv at slæbe reservedele med???

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-08-09 17:46

Der må da stå et motornummer et sted på blokken ? Og hvis det er original motor kan autoriserede da i de fleste tilfælde tyde noget ud af stel nummeret / en type kode.

Kommentar
Fra : fifty

Dato : 06-08-09 06:58

til lassethorsted.
vi er enige om at jeg bare kunne lade opel skifte det der er galt men nu ligger landet sådan at jeg godt kan lide at lave mine biler selv, du ved selvgjort er velgjort og det eneste opel skulle var at skaffe de to vippearme
til cortina1
det der er problemet er jo at reg attest siger en 68hk motor og ja den kan være blevet skiftet
motor nummer siger en 81 hk motor og desværre er de ikke ens i slaglængde og stempel str. så kan ikke bare tage et topstykke fra den ene og sætte på min og opel siger så da de har set vippearme at det er til en benzin motor og min motor er en diesel skriver her hele motor nummer hvis nogen kan være behjælpelig med at tyde det eller ved hvor man kan få det gjort det ville hjælpe gevaldigt og måske hvis nogen ved om vippearmen fra benzin passer på en diesel motornummer 0603161 x17 dt 196943 med

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 40 point
Dato : 06-08-09 09:59

Hej har lige kikket lidt i papirerne om din motor.
Hvis det er en DTL så har den hydauliske ventiler.
Hvis det er en DT så er det justerbare ventiler.

Og da den er adskilt så burde du kunne se det. held og lykke

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 06-08-09 18:58

Vippearme knækker grundet slid på knastakslen.
Køb et knastsæt, ellers funker det ikke. Og så bliver den også lydløs fra topstk.

Godkendelse af svar
Fra : fifty

Dato : 07-08-09 07:55

Tak for svaret slander.hvor pokker fandt du det henne
bare til en anden gang hilsen fifty

Kommentar
Fra : fifty

Dato : 07-08-09 07:58

hej rocoolsen tak for svar det bliver også nok aktuelt monterede med besvær de to vippearme
igar jeg havde købt og nu kører hun igen men kan hører der er et par ventilløftere der snakker
hilsen fifty

Kommentar
Fra : slander

Dato : 07-08-09 09:46

jeg slog dine "2" motorer op i tolerancedata, der står næsten alle data'er om de forskellige motorer.