/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Certifikatfejl i IE8/OWA?
Fra : theking20000
Vist : 1010 gange
50 point
Dato : 05-08-09 10:22

Hej!

Hvordan skal man håndtere certifikatfejl i IE8, når man I ISA/Exchange miljø vil benytte webmail med eget genereret certifikat? Browseren, IE8, popper konstant op med sikkerhedsadvarsel når man benytter OWA. I IE7 kom advarsel kun én gang, ved login.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-09 11:58

Det er nok en "lus" du skal melde til MS

Evt. gå tilbage til IE7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-09 21:05

snakker vi certifikat fejl eller sikkerhed i OWA, du nævner to ting som ikke har noget med hinanden og gøre.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 06-08-09 07:45

Hej webnoob!

Vi snakker vel certifikatadvarsel, da certifikatet er udstedt på selve serveren og IE8 oplyser at "Dette websteds sikkerhedscertifikat er ikke fra en kilde, der er tillid til"??.
Og sådan har det altid været, også i IE7 - MEN i IE8 får man advarsel i ALLE skærmbilleder, når man benytter OWA. Det er træls!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-09 10:01

Nu har jeg selv en exchange server kørende derhjemme og der er også åbnet for OWA, jeg køre selv EI8 på min bærbar hvor jeg jo selvfølgelig bruger OWA jeg får ikke noget certifikat fejl-besked ved hvert billede. Derimod så får jeg hver gang jeg åbner en mail med HTML indhold en sikkershed besked om jeg vil åbne mailen med HTML indholdet. Mon ikke det er det samme du får?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 06-08-09 10:41

Jo! - Det er det jeg mener!
Kan man "slippe" for det?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-09 12:48

Nej det kan du ikke, eller jo. Men vil ikke anbefale det, det er en go' sikkerhed og ha' når man bruger OWA.
Jeg kan ikke huske hvor man skal rette det og hvad man skal rette, mener det er i internet indstillingerne under advanceret.