/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Piskeskum
Fra : delfin
Vist : 7715 gange
30 point
Dato : 14-04-03 14:01

Er der nogen der ved om man kan købe piskeskum. (Det skal blandes op med mælk.) Og hvilke butikker der har. Jeg var i bilka, der fandt jeg ikke noget. Det skal være en butik der findes i Århus eller Horsens.
Hilsen Maibritt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 14:37

Hej Majbrit

'Den har jeg aldrig hørt før... men piskeskum kan du da selv lave, med piskefløde. Du kan også købe det som færdig-skum på spray flasker i Quickly, men jeg vil tro du kan få det i mange andre butikker.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 14-04-03 14:39

Hmm, jeg vil tro at det er piskeskum, lavet af mælk som majbrit søger..right??
Mango

Kommentar
Fra : epa52

Dato : 14-04-03 14:44

HEj Majbritt
Piskeskum i pulverform har jeg selv brug for en gang imellem. Jeg køber det som regel i en "gammeldags" købmandsforretning. Brugsen har det også en gang imellem. Jeg mener da også jeg har købt det i Føtex.

Mvh
Eva

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 15:37

Piskeskum (eller noget der ligner) laver lillemor nogle gange med letmælk og en stavblender... men det holder ikke (formen) lige så længe som RIGTIG piskeskum lavet af piskefløde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-04-03 16:49

"rigtig piskeskum af piskefløde" hedder al'så flødeskum, Søren, det er da noget andet, Søren... Piskeskum er for folk der ikke er så glade for fløde af én eller anden grund.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 17:14

OK! Så lærte jeg det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 17:23

Heyyyyy! Delfin er ikke helt galt afmacheret. Det der søges er sikkert Lidano piskeskum, som er i pulverform, nu mangler vi så bare at finde en forhandler.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 15-04-03 10:47

Hej,

Jo lavere fedt procent mælken indeholder des bedre skum. Skummemælk er den bedste at piske skum af evt med en stavblender.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : delfin

Dato : 15-04-03 13:58

Hej Laurenzio
Vil det sige jeg bare skal piske skummetmælk og ikke rende butikkerne for at finde piskeskum. Har i øvrigt været i daglig brugsen superbrugsen og kvickly ekstra uden held.
Hilsen Maibritt

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 30 point
Dato : 15-04-03 15:38

Hey Majbritt
Yeps....skummetmælk gør trikket, pisk det med en blender el. piskeris, du får en dejlig skum ud af det.
Bare af ren nysgerighed.... hvad skal du bruge det til??? (hvilken ret eller drikke?)

Mvh
Laurenzio.

PS: Lun mælken i en tykbundet gryde før du pisker det giver det bedste resultat (IKKE koge, kun lune)

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : delfin

Dato : 15-04-03 17:13

Jeg skal bruge det til en hjemmelavet is. Prøvede at lave den med piskefløde. Det gik ikke helt heldig. Den var lidt ulækker, selv min kæreste som er alt ædende især is brød sig ikke videre om den, men nu vil jeg prøve at piske skummetmælk. Tak for hjælpen til Jer alle. Hilsen Maibritt

Kommentar
Fra : Garboedal

Dato : 30-11-04 18:36

Lidano piskeskum kunne før købes i Super Best, men de forhandler det ikke mere. Lidano piskeskum er god til mælkeallergikere fordi det kan piskes op i vand og minder utrolig meget om flødeskum. Er selv på jagt efter det men uden held Håber andre vil fortælle hvor det kan købes hvis de skulle være så heldige at finde det