/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skærm eller ?
Fra : ultra2
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 04-08-09 21:31

win xp på pavilion dv9266ea
skærmen viser kun streger i farver ved opstart og der for kan jeg ikke komme videre ved ikke om bios starter for så langt kommer jeg ikke. måske

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-08-09 21:49

Kan din pc starte i fejlsikret tilstand?

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-09 22:02

pc starter men jeg kan ikke se noget for skærmen er stribet og der kommer ikke andet
heller ikke i fejlsikret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-09 22:07

er det skærm eller grafik kortet og kan det skiftes i en bære bar

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-08-09 22:39

Begge dele, men det billigste er grafikkortet. Har du prøvet at tænde din pc med din installations-cd i cd/dvd-drevet?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-09 22:59

jeg har prøvet xp vista win 7 hirens men jeg kan ikke se andet end striber på skærmen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-09 23:05

Lån en anden skærm og prøv med den...

Virker det heller ikke - ja så har du jo fejlen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-08-09 23:07

Sjejsse. Så er der, efter min ringe mening, kun værksted tilbage . Hvor gammel er din pc. Er den under 2 år (forhåbentligt), skal der gerne være garanti på den endnu .

Jeg er ked af, at jeg ikke kunne hjælpe dig. Men lad spørgsmålet stå åbent lidt endnu. Der kan jo komme en klog "forbi", og lige klare problemet .

Mange hilsner fra Heller

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-09 23:39

hvordan låner man en skærm til en bærebar
den er 3 år

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-08-09 23:41

tjek lige at ramklodserne sidder rigtigt (tag dem ud og monter dem igen)
hvis ikke det virker, så prøv at slutte en ekstern skærm til

husk at skifte udgangen ( fn + ?? )
Hvis det virker så er det en ny skærm du skal have

et gæt vil være ca 3000 for en ny skærm + arbejdsløn

@ heller22: HP yder kun 1 års garanti på ovenstående computer med mindre der er tilkøbt en hp carepack. eller tænker du på de 2 års reklamationsret private forbrugere har, frygter lidt at reklamationsretten ikke kan bruges i dette tilfælde, her må det være fabriksgarantien der skal bruges.
men opgiv nu endelig ikke før det er afprøvet, måske er du heldig at de tager den alligevel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-08-09 00:15

HP er nogle fedtsyle . Men da pc-en er 3 år gammel, er det så lige meget.

Citat
hvordan låner man en skærm til en bærebar
Kender du nogen, der har en skærm til stationær. Den kan tilsluttes din bærbare, hvis du spørger pænt om forlov .

Og er det skærmen på din bærbare, der er i udu, så se her, hvordan du kan spare penge, hvis du er lidt fiks på fingrene:

http://www.en-verden-af-lcdmonitors.dk/lcd_monitors.6?gclid=CKjGqdiGi5wCFYuB3god2zZDYQ

Til EXTERMINATOR
Citat
Hvis det virker så er det en ny skærm du skal have
Den fes ikke lige ind hos mig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-08-09 00:46

@ heller22: hvis den virker med ekstern skærm er det en ny skærm der skal til
desvære er der ingen skærme til ovenstående computer på den side du linkede til, men her kan det fås: http://www.notebookonline.dk

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-08-09 00:56

Hej EXTERMINATOR.
Citat
så prøv at slutte en ekstern skærm til
Dette havde jeg overset i dit indlæg om at tjække rammene .

Den side jeg linkede til, viser kun, hvordan man skifter skærm, så kombineret med dit link, hvor skærmen kan købes, burde sagen være fjong . Fint med et godt samarbejde . Kan så håbe, at ultra2 kan bruge vores råd .

Mange hilsner og god nat fra Heller

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 05-08-09 01:54

Tænd for din pc... med fejl og det hele ! Tag så strømmen fra, på den hårde måde... Tag dit grafikkort ud af din pc, og rens det lidt. I med det igen... Og start din pc....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-08-09 03:31

> oscardino

Pille grafikkortet ud ??
Det kræver vist lidt mere end almindeligt pilfingeri da det er integreret i bundkortet på den model.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 05-08-09 03:40

Hej LuffeA...
Ja så må det jo blive siddende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-09 07:07

Citat
hvordan låner man en skærm til en bærebar

Derfor kan den godt tilsluttes en anden skærm....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-08-09 12:58

Hvis det kommer til at koste over 3000 kroner, så kan han jo lige så godt arkivere den lodret, og købe en ny. Om det så er skærmen eller kortet, så bliver det nok en dyr affære, jeg kan ikke forestille mig at de vil skifte kortet ud i sig selv, så sætter de nok nærmere et nyt mobo i, og det er nok ikke meget billigere end en ny skærm.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-08-09 16:07

En HP Pavilion dv9266ea koster omkring 13.000,00 kr . Så sådan en ofrer man vist gerne et par tusser på at reparere

Mvh

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-08-09 22:37

tak mange gode råd men er det skærm eller grafik på bundkort så det bliver meget dyrt

så den bliver nok send til genbrugs skrot

det er svært at dele point ud ? så hvem har brug for det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-08-09 23:01

Citat
det er svært at dele point ud ? så hvem har brug for det
Det er der ingen, der har . Men jeg kan godt lide din humor

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-09 00:59

Tjaa det kan da godt være den gik for 12000 i 2007, men nu er vi godt inde i 2009, og så er den nok røget ned på en 6000kr i værdi.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-08-09 23:15

den fndes ikke mere ?
og er nu skrotet
selv cpu kan ikke udtages og skille den ad er ikke så nemt så lad være
elleers ser du sådan ud når du over seer en skrue suurt sjov

men hvem skal belønnes fortæl mig det vedkommende kan få alle mine point

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-08-09 23:26

Citat
selv cpu kan ikke udtages
det er nu ellers ret nemt at skifte cpu, men det er jo ligemeget når den er skrottet

Citat
men hvem skal belønnes fortæl mig det vedkommende kan få alle mine point

det er heldigvis ikke noget VI bestemmer, det er dig og KUN dig der bestemmer det. rent diktatur
du får lige den her i mangel af en konge

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 08-08-09 12:49

Hej
husk at pille harddisken ud og sætte den i en ekstern harddisk holder

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-09 15:40

Hej ultra2.

Citat
det er svært at dele point ud?
Så må du tjække ud, hvem der kom tættest på . Og det var mig, der skrev denne kommentar:
Citat
Sjejsse. Så er der, efter min ringe mening, kun værksted tilbage
Du valgte så at skrotte. Men i al beskedenhed, og uden på nogen måde at være pointrytter , så synes jeg da, at jeg var nærmest på "løsningen" .

God weekend .

Mvh (Men jeg kunne IKKE lade være)

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 08-08-09 19:20

Tak for svaret heller22.

og tillykke

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-08-09 19:34

God aften Ultra2.

Tak skal du altså have . Det kom godt nok som en overraskelse .

Mange hilsner
Heller