/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Beskidt swimmingpool
Fra : Fanten
Vist : 1312 gange
106 point
Dato : 04-08-09 17:50

Hejsa. Vi er lige blevet færdige med vores nedgravede udendørs swimmingpool. Problemet er, at da siderne skulle dælkkes til, faldt der ca. 2 spande jord ned i poolen. Vandet var stadig klart, og der lagde en god bunke jord i hjørnet. Vi havde købt en undervandsstøvsuger i håb om, at den kunne tage det, men kunne den ikke. istedet for kørte den det hele rundt, og nu er det ét stort beskidt vandbassin. Man kan ikke se 20 centimeter ned i vandet, så beskidt er det. Vi har fået rigtig, rigtig meget skidt op fra vandet med lagner og net, men det er stadig lige så grumset... vi har prøvet alle mulige midler for at få vandet klaret op, men det hjælper simpelthen ikke. Vil det måske hjælpe, hvis man stoppede pumpen, så skidtet kunne lægge sig? mvh. fanten

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-08-09 18:52

der burde da være et filter på pumpen, så skulle den stille og roligt filtrere snavset væk.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 04-08-09 21:13

Der er der også, men det hjælper overhovedet ikke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-08-09 21:15

hvilken type filter er det?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 01:24

Stop pumpen,

Kør hend på det nærmeste Vandværk, prøv så og forhør, om du ikke kan købe bare en ½ liter af deres viunder middel, som de kommer i vandet for at alt snavs og skidt det bundfælder, jeg ved ikke hvor du bor henne, for ellers kunne du få noget af mig, det er også skide godt til at gøre fiske bassinger rene med. hvis man har udendørs have bassing, for fiskene tager ikke skade,

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 106 point
Dato : 05-08-09 02:55

Et bassinfilter kan altså ikke få vandet krystalklart på et par dage, man må have lidt tålmodighed.

Bliver filteret beskidt virker det

Og jeg vil fraråde det bundfældningsmiddel fra vandværket, skidtet vil så lægge sig klamt på bunden og skabe andre problemer såsom forrådnelse og en grim bund.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 03:48

Citat
Vil det måske hjælpe, hvis man stoppede pumpen, så skidtet kunne lægge sig? mvh. fanten

nok den hurtigste og billigste løsning, og så kan i bruge fine ny indkøbte våd snavs suger,
det er sq et heste arbejde og få 2 spande jord kørt igennem et lille pumpe filter til en pool
men ellers ca en ½ liter skal der bruges til en bassin hvor vandet er pløret, og bassinen er 5m bred 8½ m lang og 1,60m dyb

Citat
skidtet vil så lægge sig klamt på bunden og skabe andre problemer såsom forrådnelse og en grim bund.
der er sq ikke noget der når
og gå i forrådnelse, hvis i ellers arbejder med at få det gjort rent, men ellers er det da rigtig at skidtet det lægger sig på bunden, da det er det væsken er beregnet til.
Hvorstor er dit/jeres bassin ????

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-08-09 09:37

Pas lige på med at forsøge at støvsuge jord, grus og andr stendele op med støvsugeren, - det kan i værste fald smadre jeres pumpe.
Ammitz

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-09 19:45

vic2000 >Hvad med at kigge ind her http://kandu.dk/spg138759.aspx så er du fri for at spamme andre spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : Fanten

Dato : 15-08-09 10:15

Tak for svaret LuffeA. Efter cirka 1 uges tid var det pænt igen :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-08-09 11:06

Selv tak.

Det var nu blot en smule erfaring fra akavrie hvor plumret vand også kan være flere dage om at blive klart.