/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
tilbyde kreditore akkord
Fra : janinna
Vist : 640 gange
300 point
Dato : 04-08-09 16:50

hej har en støre gæld , som jeg vil prøve at få betalt .

min største kreditor er skat.
dem har så lavet en afdrags ordning med ,men det gør så, at jeg ikke
har nogen penge til de små kreditore. altså. de kan ikke få nogen penge
før jeg har betalt min restskat.

vil så tilbyde kreditorene en akkord( eller hvad det hedder) , vil bruge mine sp penge til det , men

skal jeg bare skrive til den og tilbyde dem, en vis % af pengene nu , eller skal jeg vente

på at de kontakter mig først?

hvad er bedst?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-08-09 16:58

Det er jo altid en god idé at vise sin gode vilje til at betale, så prøv du at kontakte dem for en ordning.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 310 point
Dato : 04-08-09 16:59

Det er da selvfølgelig pænest af dig at kontakte dine kreditore før de kontakter dig.
Når du tager kontakt til dem inden de turer med indberetning til RKI, viser du at du er interesseret i at betale. Hvis de findër ud af at du evt. har hus, bil m.m. gavner det ikke noget.
Tag kontakt til dem og forklar situationen og tilbys så en procent del af det skyldige beløb. De fleste kreditorer vil hellere have lidt end slet ikke noget.
Held pg lykke.

hawaii7

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 04-08-09 17:08

skal jeg så skrive på en pæn måde i brevet, at hvis de ikke tager mod de %, så kan de ikke få noget før jeg har betalt skat?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 17:21

Du forklarer dine kreditorer hvordan landet ligger

At du først og fremmest har en aftale med SKAT, men dog har mulighed for at afdrage lidt til dem, men at du efterfølgende ikke har mulighed for at afdrage yderligere, før (indsæt en dato)

Spørg om de er villige til at indgå en sådan aftale... og det er de sikkert, bedre at få lidt end slet ikke noget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-08-09 17:23

Jeg vil kontakte dem og sige det som det er at du ikke lige pt har mulighed for at betale din gæld og på den måde viser du lidt velvilje. Hvis de vælger at sende dig til RKI får de jo ingen penge ud af det lige her og nu. Men du skal jo selvfølgelig mene hvad du siger til dem eller er det hele jo smidt væk.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 04-08-09 17:28

Tak for svaret hawaii7.

vælger at give points til hawaii7, for svaret på føste spørgsmål

ved ikke om jeg kunne dele points,

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-08-09 17:35

Nej lad endelig være med at dele med nogen, ellers skulle det da lige være dine kredittorer

Man kan ikke dele point men det er heller ikke pointene der er vigtigst, men derimod hjælpen til en spørger der tæller mest

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-08-09 22:44

Citat
det er heller ikke pointene der er vigtigst, men derimod hjælpen til en spørger der tæller mest

Nemli'