/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar ...
Fra : weld
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 04-08-09 15:27

Hej.
Jeg skal have ny bærbar computer. Jeg har maks 7000 kr at gøre godt for.
Den skal kunne bruges til at skrive på, altså til skolebrug. Så det er vigtigt den er behagelig at sidde ved (jeg skal sandsynligvis også bruge den til mine eksamner, og 4-timers dansk på en for lille computer, bliver nok en pine.) Den skal være robust og kunne tåle noget. Min interesse er ikke computerspil, men den må godt kunne vise film og spille spil online. Det kunne også være super godt, hvis den var nem at have med og let - samt en god batteri "tid". Det skal også være muligt at have nogle matematik programmer på: TI-interactive, Fpro og loggerpro mm. (Hvis I kender dem.)

Håber på svar

Hej fra mig!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-08-09 16:00

Man kan få pænt meget bærbar for de penge i dag. Hvad med den her?

http://www.edb-shop.dk/PartDetail.aspx?q=p:2527663%3bc:36159%3br:edb

lille og kompakt (14 tommer skærm),Hurtig c2d 2.5ghz cpu, og en batteritid på over 6 timer, grafikken sparker ikke ligefrem røv, men hvis du ikke spiller noget der er nyere end counter strike source, så skulle skal det nok gå.

Man kan jo godt få mere for pengene, som fx den her

http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91829

Men så falder batteritiden også tilsvarende med den større hardvare, og hvis man først begynder at se film så er det ikke sikkert den lovede 3.5 time batteritid holder.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 16:00
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-08-09 16:17

Altså det er en god auktions der kører som kontoververden. Super pc der spiller de nye spil tillige med.Men alt efter hvad den kommer op i så vil jeg byde op til 4000. Dog vil jeg sige at batteritiden ikke er for god og et brugt batteri er ikke meget værd.

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 04-08-09 16:18
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 16:22
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-08-09 17:00

Hejsa Weld.
Citat
Så det er vigtigt den er behagelig at sidde ved
Så skal du også huske, at købe en god stol . Nå, det var useriøst , men jeg håber, at du finder en god pc.

Mvh

Kommentar
Fra : weld

Dato : 05-08-09 15:31

Mange tak for jeres svar

Jeg har kigget lidt på jeres links og fandt en bærbar til rimelige penge.
http://www.zepto.dk/Shop/Product.aspx?ComponentID=1424

Tror I den kan opfylde mine krav? Fordele/ulemper?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-08-09 15:34

Den lever fint op til kravet, men såvidt jeg husker er deres Orion maskiner meget plasticagtige i kabinettet, det er en god ide at besøge en af deres butikker og se maskinen live først

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-09 16:49

Jeg vil give ret i at den model kan være lidt dårlig i kabinet. Men tag ind til enten Telenor eller til deres egne butikker og "føl" dig frem.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-09 01:06

Jeg har selv en zepto, og er ok tilfreds med den, men dens batteritid er ret elendig. Ok, jeg valgte at købe den med et 6cell batteri, fordi jeg stort set bruger den som stationær maskine (og fordi de har lavet det så et 9 cellet stikker ud bag maskine!?), og derfor ikke har brug for den store levetid, den holder knap en time selv hvi den bare står og idler.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-08-09 17:14

Telenor forhandler ikke længere Zepto

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 06-08-09 19:28

Citat
Tror I den kan opfylde mine krav?

Aner det ikke, weld !

Men Dell er en utrolig gedigen maskine med fin instruktionsbog og back up CDer.

Den kan jeg da kun anbefale, ud fra personlig erfaring.

Zepto kender jeg kun af udseende fra showroom hos Zepto 6 Ros torv i Roskilde + Fisketorvet, men den ser jo også fin ud -
Specielt den med 17 tommer skærm til 13.500 er det vist ...
Den er da fjong!

JaAk

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 06-08-09 21:51

Har selv lige købt en Acer Aspire 8530G med 2.2 processor , 4 ram 1 TB harddisk skærm 18 " og media, købt ved expert pris 6.999 kr . Efter som jeg har en anden Acer i forvejen som jeg er meget glad for og har set mig godt omkring efter en god pc til fornuftige penge er den en jeg varmt kan anbefale.
Niss

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 07-08-09 11:55

Håber da du får en god PC, inden skoleklokken ringer ind til 1. time.

JaAk

Kommentar
Fra : weld

Dato : 08-08-09 01:41

Ja, det er ikke let at finde rundt i det med computere
Nu har jeg endnu engang rettet blikket mod en ny (suk .. haha)

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/ASLXPAW0X225/acer-aspire

Er den værd at bruge penge på?

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 08-08-09 06:40

Ja, det er måske & muligvis det bedste valg du fandt hos ElGiganten

Eller dette:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61405726

Ikke for at "gøre nar", men det er jo nogen med læring og sådan

JaAk

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 08-08-09 07:04

"Perfekt PC til den studerende"

Står der om den fra ElGiganten, og det er jo dig !

Snup dén !

Kommentar
Fra : ja-ak

Dato : 08-08-09 07:41

Aller, aller sidste:

"DELL Studio" er mit forslag.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-09 11:48

Den acer aspire ser fin ud, ok hurtig, ok grafikkort (min definition på ok er at det ikke er intel hehe), men den har kun et 6 cellet batteri, så batteritiden er måske ikke så lang.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 08-08-09 20:29

Hej igen , jeg fik skrevet den var købt ved expert, det var nu a-z her kan du se den på side 40-41
http://viewer.zmags.com/publication/ac29deaf#/ac29deaf/40
synes det er et rigtig godt tilbud og så er den sat yderligere ned 100 kr siden i Torsdags.

Niss

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-09 08:15

Jeg har forleden været ude at købe en Zepto til en veninde i deres forretning på Fisketorvet:

http://zepto.dk/Shop/Product.aspx?ComponentID=1503

Fornuftig pris/kvalitet forhold: kr 5.999,00

Der medfølger preinstalleret Vista ...og Windows 7 opdateres gratis, når den kommer på markedet.

Kan KUN anbefales. Jeg køber en til mig selv i næste måned

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : weld

Dato : 10-08-09 21:27

Tak for svaret bruuno117.
Det blev en asus - som jeg sidder lige nu ved Den er jeg rigtig glad for.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-09 21:31

Tillykke weld men den lille ny Asus, men hvorfor en har du købt. Nu er jeg jo blevet nysgerrig

Kommentar
Fra : weld

Dato : 10-08-09 23:27
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-08-09 17:33

Det er da en fin kontor laptop, der også kan klare lidt lettere spil. Og så kunne du jo lige putte små 3000,- ned i tegnebogen igen da den jo slet rendte op i de 7000,- som du var villig til at spendere.

Held og lykke med den.

Fijala

Kommentar
Fra : weld

Dato : 11-08-09 20:49

Nemlig og tak