/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
brugt mobiltelefon
Fra : begga
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 04-08-09 14:49

Hej
Min mobiltelefon er knyttet til et alt for dyrt mobilabonnement, som jeg har opsagt. Der er en opsigelesesperiode, hvor min telefon er knyttet til abonnementet. Jeg vil derfor gerne købe en billig, brugt og funktionel mobiltelefon til denne periode. En ny nokia fås til 250kr i føtex, men da det kun er i en kort periode telefonen skal bruges , vil jeg gerne finde en billigere brugt. Er der nogen der har erfaringer hermed, altså at købe mobiltelefon brugt?

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 04-08-09 14:55

jeg har ikke haft problemer med brugte telefoner -

kan du ikke bruge et andet simkort i den du har

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 14:56

Hvis du kan købe en ny for 250 kr. så ville jeg slå til, med den får du altså også garanti, og hvis du køber en brugt på nettet f.eks af en privat sælger har du ingen garanti for at den virker, eller overhovedet dukker op, og billigere end 250 kroner får du vist ikke noget for alligevel.

Husk lige at mobiltelefoner altså ikke koster en krone i virkeligheden, det er relaltivt dyr elektronik

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-08-09 16:40

Hej
tak for svarene. øhh simkort?? Jeg er temmelig ignorant.Da jeg fik den telefon jeg har nu satte jeg et lille kort ind. får jeg et nyt kort med det nye abonnenment, og så kan jeg bare pille det gamle ud og sætte det nye ind med det samme selvom, der er en måneds opsigelse?

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-08-09 16:42

hej igen
du har ret at 250 kr ikke er meget, men jeg skal kun bruge telefonen i 1 måned

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 16:44

Jeg tror stadig ikke du kan finde noget biligere hvis det skal virke, men kig på dba.dk eller qxl.dk og husk at du ikke har nogen garanti for at den nogensinde dukker op.

Men hvorfor kan du ikke bruge den du har i forvejen?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 16:46

Hvis du alligevel betaler det dyre abb. kan du jo lige så godt bruge det, der er helt sikkert noget taletid med i prisen

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 04-08-09 16:53

hvis din tlf ikke er låst til det selskab du har kan du skifte dit kort med andet - prøv, det sker der ikke noget ved

vedr køb - jeg har købt over 8000 varer og kun 1 er ikke dukket op - det er altså ikke alle der er svindlere og bedragere

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-08-09 16:58

Mange tak for alle svarene.
Det er et abonnement. der hedder simply fra tdc. Der er ikke et fast forbrug, men et opsigelsesvarsel på en måned. Jeg er altså lidt af en ignorant med det her, men jeg har forstået at jeg først kan bruge min telefon til et andet abonnement, når den måned er gået?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-09 17:19

Nu har jeg læst alle spørgsmål og svar 5 gange

Og jeg har STADIG ikke fattet hvorfor du skal have en anden mobil

Diot abo skal du jo betale i opsigelsesperioden uanset om du bruger det eller ej..
Telefonen du har nu kan bruge det - så hvad er problemet ???????

Når perioden er udløbet skal du have et nyt abo - samtidig bliver din telefon låst op GRATIS....

Så er det da bare at sætte det nye kort i

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-09 17:38

HVIS din telefon er låst, og du har haft abb. i mere end 6 måneder, så kan TDC GRATIS oplyse dig en kode, så du kan låse din telefon op og dermed sætte det andet kort i

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-08-09 18:14

Hej
Refi Mit abonnement har intet fast beløb pr måned men er meget dyrt pr min, derfor ønsker jeg at skifte, og det med det samme.

KortoverdenJeg har faktisk haft mit telefonabonnement i mere end 6 måneder, men de oplyste mig ikke om den regel., da jeg talte med tdc. Prøver at ringe til dem igen. Så jeg havde fat i noget, nemlig at telefonen skal låses op før man kan sætte et andet kort i.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-08-09 18:22

Hov ja det står jo på tdc's hjemmeside

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-09 18:28

Så er det bare med at få den låst op og finde et nyt abo (nyt simkort)

Så sparede du lige en "ny" telefon