/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
ALU plade til campngvogn
Fra : jens-lyn
Vist : 6056 gange
20 point
Dato : 03-08-09 20:32

Jeg vil bygge min egen campingvogn, er der nogen der ved hvor man kan købe den udvendige alu plade til sandwich konstruktionen ?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-08-09 21:01

det er en færdig sanwichkonstruktion du kan købe i et utal af dimmentioner op til 8 meter lange og 2.5 meter brede, hvori du skærer diverse huller til døre og vinduer mm. prøv dem her www.alucobond.dk

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-08-09 21:13

du kan jo også købe maskinen til at fremstille disse plader hos www.kuni.dk den vejer kun 65.000 kilo

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-08-09 21:16

Citat
den udvendige alu plade til sandwich konstruktionen

Hvorfor vælge den mest ""sarte" konstruktion, der næsten findes, ??

Når nu du selv vil bygge op fra bunden, ??? også vægt mæssi set, ??

Kondens vand fremmende konstruktion, ?? "" lad være og tænke i de baner""

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-08-09 21:44

vic2000
hvad er grundet til at du ikke holder dig væk når du kun kan komme med vildledende svar uden værdi.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-08-09 22:18

og når du er færdig med at bygge den, vil du finde ud af, at den ikke kan indregistreres. så lad være med at bruge penge på det hvis det er din mening at den skal ud at køre. desuden kan du ikke bygge den til en fornufig pris. det er væsentligt billegere at købe en nyere brugt vogn.
pladerne køber campingforhandlerne som regel i holland. jeg ved ikke præcis hvor, men de er hammer dyre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-08-09 22:25

Det er håndværksmæssigt meget sværere end du tror. Når du skal have den indregistreret skal du møde op med kvalifiserede beregninger af sryrke og dynamik. Så hvis du ikke er en dreven konstruktionsingeniør kommer du ingen vegne.

Af gode grunde er de færreste campingvogne lave som sandwich.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 04-08-09 07:33

Citat
Jeg vil bygge min egen campingvogn,

Er det incl, chassi, ???

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 04-08-09 12:58

den er til et specielt formål, den skal have en speciel facon, så jeg skal ikke have den specielt godkendt osv, det jeg søger er måden at lave en let sandwich konstruktion-
ALUcobond laver kun s-plader med 3-4 mm dækplader, de bliver alt for tunge, - hvor kan jeg evt købe de udvendige alu-plader der anvendes til campingvogne ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-08-09 09:09

http://www.metalvarefabrikkenstruer.dk/

jeg vil ikke fremhæve nogen speciel, for der er et hav af disse firmaer

men de fleste karroserifabrikker -- vognfabrikker har disse plader,

Skandia Randers (DSB)

skal de være glatte eller ruflede overflade ??

Kongeå Camping center ++ m fl.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 05-08-09 21:24

tak for tipsene, - pladerne skal være lidt ruflede, eller med småbuler som de er på campingvogne nu om dage, - hvis muligt, - jeg kigger lige på det -