/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til ny udstødning..
Fra : Gausi
Vist : 1191 gange
75 point
Dato : 03-08-09 12:12

Jeg står og skal have mig en ny udstødning, og kunne godt bruge noget hjælp

jeg ville gerne have min scooter til at kunne køre lidt hurtigere

jeg har en Suzuki Katana... 45 model

hvilken udstødning skal jeg vælge af disse ?? (vil gerne have lidt mere fart, hvis det er muligt)

http://www.thansen.dk/products.asp?c=2967568636&n=1706712782

og er der andet jeg skal skifte osse ?? Står noget om at den evt. skal omdyses/omrulles..

er ikke den store ekspert kan i nok høre

håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig!

mvh Claus

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-08-09 13:09

Du skal heller ikke regne med ekspert hjælp her.
Begynder vi på ulovlige ting, kan vi også oplyse opskriften på dynamit m.m.

Du må selv finde ud af hvordan du gør din kanllert ulovlig og får en bøde og evt. kommer til skade.

LAD DOG VÆRE MED DET.

hawaii7

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-09 13:52

Hvis man klikke på de udstødninger der er vist står der på allesammen at de ikke er godkendt til 30 km/t.

Jeg ville tro at de bedste var:
Udstødning Tecnigas Next
eller
Udstødning Tecnigas Next R krom AC/LC

Og det alene på grund af formen, de ligner sådan nogen folk sætter på når de vil køre hurtigt.
Men du kan da spørge i thansen. Prøv og spørg hvilken der er godtkendt til 45 km/t hvis nogen af dem er. Hvis de er godtkendt til 45 km/t betyder det sikkert at de er begrænset.

at omdyse betyder at efter du har sat den nye udstødning på så skal du sætte en anden hoveddyse i karburatoren. Det vist noget med at man skal prøve sig frem indtil man finde den rigtige størrelse så man kan vist nok ikke sige præcis hvilken størrelse der passer til din scooter.

at omrulle betyder at du skal putte nogle andre ruller i som ligge i variatorskålen, man kan købe ruller som vejer 10 gram for eksempel og nogle på 11 gram også kan man skifte dem for at scooteren accelere hurtigere eller langsommere alt efter rullernes vægt.... men aner ikke hvad vægten skal være i din.

PS: Hvordan laver man dynamit ?
Det noget med at dynamit er nitroglycerin i fast form.

Kommentar
Fra : kath03ac

Dato : 05-08-09 09:27

En udstødning fra Thansen er ikke i de vilde tuningsudstødninger, og fungerer mere eller mindre til samme effektområde som standardudstødningerne. Du kan sagtens købe en hvilken som helst af de tre udstødninger og pille eventuelle begrænsninger i dem. Hvis din scooter har fået pillet alle sine begrænsninger ville det måske foreslås at gå en 2-3 stykker op i dyse størrelse og evt en smule lettere ruller i varioen. Dette ville nok hjælpe lidt.