/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi baglygte
Fra : nielsen554
Vist : 1471 gange
40 point
Dato : 02-08-09 23:53

hej alle sammen på kandu.dk

jeg har en rigtig fin maxi til at stå køre fint men bagerste lys virker ikke det foreste virker fint men det bagerste virker ikke.. jeg har prøvet at tjekke pærren men den virker ikke... men ham som jeg købte puchen af siger det er et eller andet med tændingen... kan det passe
hilsen christian

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 20 point
Dato : 03-08-09 12:15

Det kan godt være en spole i tændingen som ikke kan lave strøm. Du kan jo så bare slutte den ledning der går fra tænding til baglygten sammen med den ledning som går til forlygten, så vil de begge få strøm fra den spole der virker.

Godkendelse af svar
Fra : nielsen554

Dato : 03-08-09 22:06

Tak for svaret WinXPeter. men der er jo 3 ledninger.. sort=sluk/stel - gul=plus - grå=minus... ellers er det omvendt med plus og minus

Kommentar
Fra : nielsen554

Dato : 03-08-09 22:08

skal man så bare sætte dem sammen med plus og minus i forlygten?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-08-09 22:30

Ja, du kan bare give baglygten strøm fra de ledninger som forlygten for strøm fra.