/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bedste beskyttelse
Fra : jansler
Vist : 1085 gange
100 point
Dato : 02-08-09 17:56

Hej

Jeg har brug for et godt råd. Hvordan beskytter jeg min computer/mailboks bedst mod virus m.m.

Er der gratis programmer, som er gode nok eller skal jeg fx købe Avast Protection eller lign.

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Jansler

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-09 18:05

Vil du have det bedste gratis, så vælg den gratis Avast. Der er ingen grund til at købe betalingsversionen, som ikke er specielt meget bedre. Bedste Antivirus hvis du vil købe er Avira, men jeg vil ikke påstå, at det er ret meget bedre end det gratis Avast, men du får support med i købet. Valget er dit.

Du vil få andre meninger. Det er et "farligt" spørgsmål du stiller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 18:09

Ja det med computer sikkerhed er en hel religion, men prøv at læse hvad Stl_s foreslår på sin egen side, der er gratis forslag til både XP og Vista computere:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=2a0ce2dbda61d09537465af3cfdf3ae8

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-08-09 18:10

Avast kan så bestemt anbefales, jeg har ikke haft noget som helst virus i den tid jeg har brugt Avast.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 02-08-09 18:22

Avast som sagt. Her scanner Avast når pausebilledet kører.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 02-08-09 18:32

Avast har ingen firewall, anbefales - Comodo firewall - også gratis.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 02-08-09 19:16

webm skriver: "Avast kan så bestemt anbefales, jeg har ikke haft noget som helst virus i den tid jeg har brugt Avast."

Det ved du jo så reelt ikke hvis du ikke har prøvet at scanne din maskine med andet!?!?!?

Som flere skriver findes der mange udmærkede gratis alternativer, dog indeholder de aldrig en firewall. Ved at købe en sikkerhedsløsning fra feks. Bullguard eller lignende får du alt samlet i ét program fremfor at have både en virusscanner, firewall, spamfilter osv. at holde styr på.

Jeg foretrækker at betale de 500-700 kr om året for en samlet løsning - MED SUPPORT!

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 02-08-09 19:25

Citat
Som flere skriver findes der mange udmærkede gratis alternativer, dog indeholder de aldrig en firewall

Forkert, AVG er med firewall

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-09 19:35

Eset Smart Security er kendt som effektivt, let at gå til og ikke ressurcekrævende.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 02-08-09 23:22

Tak for svaret stl_s.

Mange tak for dejlige hurtige svar. Svært at vælge, men stl_s fik pga hurtighed.

Herlig aften til alle
Jansler

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-08-09 23:42

Selv tak. Som der blev sagt, så husk en firewall. Den gratis Online Armor er god http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=944

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 19:53

Hej

Så er den gal igen. Jeg har lige hentet min anden computer fra reparation og nåede ikke at hente Avast o.ling inden jeg fik virus.

Jeg kan nu ikke hente noget som helt - ej heller afinstallere. Alt er lukket. Her gang jeg prøver at hente et antivirusprogram får jeg meddelelsen om at: Dette link er tilsyneladende bestadiget.

Hvem kan hjælpe? Den er helt clean - og det skete efter at jeg oprettede maildresser og så klikkede jeg.....

På forhånd tak.
De bedste hilsner
Jansler