/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spam fra min emailadresse
Fra : timeglas
Vist : 639 gange
200 point
Dato : 02-08-09 10:47

Hejsa

Min yahoo emailadresse bliver åbenbart brugt til at spamme andres emails med. Får mange out of office meddelelser samt mail delivery failure mails. Men hvordan kan det lade sig gøre? Mit mailprogram har ikke sendt noget ud og når jeg logger online på yahoo, så kan jeg heller ikke se at der er blevet sendt noget derfra.
Er der noget jeg kan gøre for at stoppe det?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-09 10:50

Citat
Er der noget jeg kan gøre for at stoppe det?

NEJ...

Men du kan anskaffe dig en NY emailadresse...

Eller må du leve det og sørge for at have et godt spam/mall-program

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-08-09 10:50

Det er ikke unormalt, desværre, at webmail som Yahoo bliver misbrugt af spammere. Det burde gøre tricket at skifte dit password.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 10:52

Hvis din mailkonto er blevet hacket, så skift kodeord hurtigst mulig.
Hvor og hvad viser de fejl som du beskriver?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-09 10:53

stl_s

Nu gør du mig nysgerrig....

Hvor kommer password ind i billedet - det er vel ikke adressen der FYSISK sender spam...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 10:57

Prøv i første omgang at skifte til gmail. (Jeg mener, den er bedre end Yahoo. Har selv begge 2 )

Og har du slettet temp. filer i internetindstillinger?

Har du kørt dit antivirusprogram?

Prøv at hent og installer disse 3 programmer. Kan måske hjælpe .

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced%20system%20care&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo%20uninstaller&searchArea=programs

Ved Revo Uninstaller skal du i Værktøjer, Fjern unødvendige filer, Scan og Slet.

Mvh lille

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 11:02

Har du fået morgenkrydderen galt i halsen Heller22, du er da fuldstændig galt afmarceret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-08-09 11:04

Refi, det er ofte en bot der har høstet loginet, og automatisk sender fra adressen. Eller ihvertfald med alle adressens data. Præcis hvordan det foregår ved jeg ikke, da jeg ikke er hacker . Men det hjælper ofte at skifte password. Det holder så lige til det bliver høstet igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-09 11:05

Så slap jeg for at spørge hvad meningen egentlig var med de forslag....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-09 11:09

Citat
Men det hjælper ofte at skifte password.

Jamen det er da muligt du har ret - men vi oplever da tit det samme problem, hvor blot navnet er udskiftet men domænet det samme.... Og navnet eksisterer slet ikke på domænet...

Men vil da prøve fremover at "experimentere" med passwordet

PS...

Den anden kommentar var ment til o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 11:11

Det havde jeg gættet god søndag til alle

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-08-09 11:15

Hvad er der galt med heller22´s foreslag?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-08-09 11:15

Jeg får f.eks. sådanne mails

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

holgers@lexware.de

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-08-09 11:17

Ofte tror jeg at det er nok for hackerne at høste adressen, og så "brute force" et svagt password. Det kan sikkert også gøres med en bot.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 02-08-09 11:18

Der er såmænd intet galt med forslagene fra Heller22, de er blot malplaceret i den her sammenhæng, det er en server ude på nettet som tilsyneladende er hacket, og så så gør det hverken fra eller til, om du du rydder op på din egen computer.
Som Stl_s skriver, så skift password og håb på at det ikke sker igen

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 02-08-09 11:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 11:21

Den dag den bot halløj gætter min Yahoo mail, så tar`jeg hatten af
Det kan sandsynligvis også ske med en Gmail adresse, jeg tror ikke at Yahoo er alene om det problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 11:22

Tak - men var det ikke Stl_s som kom med den bedste forklaring

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 11:34

Citat
de er blot malplaceret i den her sammenhæng
. Der var jeg ski da for hurtigt ude. Jeg skrev som den første, troede jeg. Men så så, at der var kommet kompetente svar, mens jeg baksede med bogstaverne . i noget, jeg så ikke havde forstand på .

Men bortset fra det, er det nu godt at have nogle programmer til oprydning. Det holder pc-en i omdrejninger. Ovn vil nok protestere mod CCleaner og anbefale Easy-Cleaner:

http://danish.ilsc.org/lv/group/view/kl34946/EasyCleaner.htm

Så her er den også

Mvh lille

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-09 11:46

Forsøg tæller også på "positivlisten" så længe de ikke ødelægger noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 11:51

Nemlig Refi, og EasyCleaner er ikke for Vista brugere, derfor holder jeg lidt lav profil med mine rense programmer, her er det rigtige link: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 11:58

Hej Refi.

Tak for de trøstende ord. igen.

Og ovn. Easycleaner kan da også hentes fra mit link. Det er da der, jeg snuppede den fra. Så det er da lige så rigtigt som dit .

Og så viste jeg skisme ikke, at timeglas brugte Vista . Men jeg vidste godt at Easycl. ikke duer der, du. Har nemlig prøvet EC på fruens Vista-pc.

God søndag til alle

Mvh lille