/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Enighed.
Fra : bb1
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 01-08-09 22:09

Kan de da ikke snart blive enige på Christiansborg er der ikke snart beviser nok???

Link: http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=496501&r=1

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 01-08-09 22:26

Det skulle man bestemt mene....Krydser fingre for at der snart sker noget.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-08-09 22:27

Det er jo som det plejer på borgen, først et udvalg, så en høring, der vare et halvt til et helt år, og hvor mange er skambidt indtil da, det er sku for meget, men ikke nyt her i danmark.

swarn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-08-09 22:37

Så længe der er muskelmænd der har brug for at føle sig som macho, så vil der være muskelhunde i Danmark. Et forbud kan ikke overholdes før vi får mere dyrevelfærd udmyntet i et dyrepoliti. Et dyrepoliti og en ordentlig dyreværnslov.
Hvis der var et dyrepoliti ville sagerne om mishandlingen af heste og hunde blive opklaret.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-08-09 22:53

Der er visse typer mennesker, og så er der visse typer hunde de skulle,
sq kvæles ved fødsel, så kort kan det siges,

den første underskrift, er hermed givet,

og bb1 du må endda få lov, uden du vil høre og få en skid af kritik, til

at øve dig, og plaffe de første 1000, nu har jeg ladet mig fortælle, at du

er en gnider og fedte røv, så vil jeg vove den påstand at udgiften til

spejderhaglene, det kan du få refunderet ved at henvende dig til DF,

matronen hende self pia k. men gør det på en øde Ø bb1 med

langt til fastlandet, nordsted1 og hendes Marine kutter kan du nok få til

at sejle i pendul fart, hvad fanø, så kan de jo også få øvet sig i det,

når nu udgiften den er trukket ned over ørerne på skatteborgerne,

i forvejen,
god arbejds lyst bb1.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 23:21

Vic2000 hvis der var nogle mennesker der skulle kvæles, ville du så være her.
Nej lav det sådan at man ikke kan købe en hund uden papirer, men at alle skal registreres, og hvis man ikke har fået sin hund registreret. så kunne det passende koste 5000-10000 i bøde første gang. Går det lovpligtigt at man skal gennemføre et lydighedskursus med sin hund. Og lav det sådan at muskelhunde skulle have undersøgt deres adfærd hver tredje år. Plus at man kunne samtidigt fra forsikringsselskabernes side risikovurdere de forskellige hunderacer, og så sætte prisen efter det. Det vil sige at prisen på en muskelhund måske skulle være 3000-5000 om året, og såfremt man ikke forsikre sin hun kunne bøden være det dobbelte. (ved godt at det ikke hjælper de ramte/angrebne), men de kunne såfremt få en større erstatning. DETTE PROBLEM KAN IKKE LØSES VED FORBYDELSE, DA DER 2 RACER SOM ER FORBUDT I DK MEN FINDES STADIG I DK.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-08-09 23:21

Det forrige ind læg er det rene som sædvanligt fra denne person. Kan vi ikke snart blive fri for det her på Kandu - specielt når det er et seriøst emne, der tages op??

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 01-08-09 23:25

Håber ikke det er mit indlæg du snakker om

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-08-09 00:14

Citat
så kunne det passende koste 5000-10000 i bøde første gang

jeg gad sq godt vide, hvor mange kvinder der ville sælge, sit ene bryst,
for 10,000 kr. eller manden om han ville sælge sin ene røv balle for tilsvarende 10,000 kr, uanset hvor mange love, og paragraffer, og beviser,
så kan disse love jo ikke fjerne, de genner, som de nu engang er udstyret med, det svarre jo til sprit bilisterne, der dræber uskyldige, kan penge
erstatte disse liv, sq kan de ej, og vejene vil jo nok ikke forsvinde af den
grund, men her er det tros alt noget som ikke behøver at være i samfundet,
derfor skal de væk hurtigst muligt, også selvom der er krise i lille danmark.
jeg er selv dyre venlig, men ikke med liv af mennesker som indsats,
specielt uskyldige børn, som tror at alle hunde er klappe dyr,
så kan du godt rykke i snoren på forvarmeren af træ bøssen bb1, eller gør du ikke, ?? fifti -- fifti chance

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 02-08-09 00:37

Nu ved jeg ikke hvordan du/dine børn er opdraget med hensyn til hunde, men kan tale for mit eget vedkommende og mine børn. Så blev/bliver opdraget til IKKEat snakke med fremmede hunde. Uanset hvor søde de så ud. Men jeg kan da se at der er mange forældre der ikke bruger deres hjerner, når de lade deres børn klappe en fremmed hund nede ved bageren/købmanden. Hvordan skulle disse børn kunne kende forskel på den eller den der er løbet hjemmefra, for de plejer jo ikke at gøre noget, så hvorfor ikke lige osse klappe en der er løs, hvad er forskellen for dem. Det er nemlig ingenting, for deres forældre har jo lært dem at hunde ikke gør noget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-09 00:54

Citat
når de lade deres børn klappe en fremmed hund nede ved bageren/købmanden

Det så vi et tydeligt eksempel på i vores butikscenter for nogle år siden. Før forældrene kunne forhindre det løb en lille pige hen til en Golden Retriver og krammede den, hunden opfattede det som et angreb og bed hende, hvad den aldrig ville have gjort hvis hun blot havde gået tæt forbi den.

Forældrene gik ikke videre med en sag da de var klar over at det var pigens egen skyld, og hun vidste ikke bedre hvis de selv havde en hund hjemme eller kom steder hvor pigen legede med en hund.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-08-09 00:58

sindt01 Nej selvfølgelig var det ikke dig - jeg skrev: det foregående indlæg og det var skrevet af den meget kloge og velskrivende vic2000 som er en af de deltager herinde,som selv tror, at han er så morsom,så morsom.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 02-08-09 01:25

Man kan aldrig stole 100% på sin hund uanset hvor lydig der er, der for mener jeg at man skal tage de nødvendige foranstaltninger der er nødvendig for at forhindre de skader der sker. Det kunne måske ske ved at gøre ejerne mere ansvarlig for "uheldene". Jeg har haft mange hunde i mit voksen liv, de har været forsvarligt lukket inde i min have, altid i snor når vi færdes i offentlig områder og aldrig alene med fremmede børn.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 02-08-09 11:49

Jeg mener faktisk godt man kan stole på sin hund. alt efter hvad for en race vi snakker om. Vi er alle enige om at muskelhunde har en kortere vej til at angribe end f.eks. en golden retriver har. Jeg snakkede med en ved købmanden for nogle år siden, hvor jeg påtalte at hans hund stod uden snor på. Det var en schæfer og hans forklaring var at den under ingen omstændigheder ville flytte sig med mindre han havde givet tilladelse til det. Hunden var meget kælen da vi stod og snakkede, så jeg sagde til ham at jeg ville prøve at kalde på den hvis han gik ind i butikken igen. Ikke om jeg kunne få den til at rokke sig ud af stedet. Ikke engang da han selv var kommet ud igen, først da han havde givet tegn til den kom den, og det var et tegn ikke et kald. Mødte dem siden flere gange hvor de kom gående, hvor hunden gik uden snor ved siden af ham og stoppede han stoppede hunde øjeblikkeligt. Det har jeg respekt for, det kræver meget træning at få sin hund til at være så lydig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-09 12:23

Og atter nej igen og igen, man skal IKKE stole på et dyr uanset hvor god opdragelsen er, eller ejerens egen påståede 100 % lydighed, mange velopdragede skal der til stadighed tysses på da man jo ikke kan fjerne naturlig adfærd og impulsive tendenser.

Mine forældre havde et lille sort harmonikasammenstød, hun var så mild som dagen var lang og gik stille og roligt uden snor sammen med min far i 8 år ad den samme rute og ignorerede alt og alle, pludselig rendte hun over vejen en aften, og lige foran en bil som hun også altid var gået til side for, det overlevede hun ikke.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 02-08-09 15:19

Tror der er mange forskellige meninger om at holde hund. Og selvom der bliver lavet nye regler eller ej, så vil der altid være nogle der mener at det enten er for lidt eller for meget. Men mange ting kunne undgåes hvis man en gang imellem lige brugte tænkeren lidt mere. Dette gælder både hundeejere og ikke hundeejere.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-08-09 22:39

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=496948&r=1

Er det den letteste løsning politikerne nu vælger?

Kun at forbyde et par hunde racer løser ikke en pind efter min mening.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 04-08-09 22:59

Tror nu stadigvæk et forbud er den forkerte vej, da der bare bliver en masse ulovlig import af racerne. Dette er bevist ved at de 2 racer politikerne har forbudt, bliver importeret fra østlandene med ingen form for kontrol af indavl. De tænker bare på at tjene en masse penge. Dem der avler dem i dk og er medlem af kennelklubberne oberholder en række etiske regler om indavl. Men uanset hvad så vil der være altid være nogle der mener at det er for lidt eller for meget der bliver vedtaget.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-08-09 23:12
Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 04-08-09 23:23

Det er da være at der er nogen der avler direkte for at forstærke de kendte "fejl" som kort lunte og aggressivitet. Indavl kan forstærke ikke kendte ikke kendte sygdomme. Men også de kendte fejl, så går opdrætteren også efter det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-08-09 23:39

Ja, jeg mener stadig det er menneskene, det er galt med ikke hundene

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-09 23:46

Endnu et link i debatten,med en henvisning til selv at opleve hundene:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=497109&r=6

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-09 16:05

Sådan: Nu foreligger resultatet af det ministerielt nedsatte udvalg:

http://www.jv.dk/artikel/711731

Så har vi kun at håbe at vi nu også får et egentligt DYRER POLITI som er ordentlig uddannet og som kan tage affære også når det gælder andre husdyr. Almindelige betjente har jo for travlt med alt andet, så travlt så de end ikke kan komme hurtig nok ud af røret ved røverrier....

Er vi ikke oppe på 200000 arbejdsløse, nogle må da kunne bruges????