/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gebyrer mobilselskaber
Fra : nemthva
Vist : 616 gange
500 point
Dato : 01-08-09 16:07

Mange teleselskaber er begyndt en kreativ tænkning mht at få ekstra gebyrer lokket fra vi kunder.
Jeg læste dette i en avis
Og den indirekte prisstigning på abonnementet er helt lovlig, så længe selskabet varsler kunden, og kunden har mulighed for at opsige aftalen.

Betyder det så, at man som kunde har mulighed for at opsige sit abonnement, selvom man har købt en telefon med bindingsperiode.?

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 01-08-09 16:55

ja det kan du sikkert.
men du slipper ikke for regningen.

Accepteret svar
Fra : pilgrimmen

Modtaget 500 point
Dato : 02-08-09 03:40

Du kan næppe opsige dit abon. med den begrundelse. For du har fået en telefon billigere ved at binde dig i en vis periode.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-08-09 09:39

Jo hvis man vil ændre dine betingelser kan du opsige abonnementet , også indenfor en kontraktperiode. Det du kalder bindingsperiode.
En kontrakt gælder begge veje, så du kan kræve at de overholder den uden ændringer. Hvis de alligevel ændrer i betingelser, kan du kræve erstatning og opsigelse.

Det bliver nok noget op ad bakke overfor et teleselskab, som bare sk... på sine kunder.
Sagen kan jo ikke bære advokathonorar og sagsanlæg. Forbrugerombudsmanden eller Telestyrelsen er måske nærmere den vej man skal gå.

Godkendelse af svar
Fra : nemthva

Dato : 02-08-09 17:46

Tak for svaret pilgrimmen.Du havde desværre ret.Telia var kolde i røven over min anke.