/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad siger I til dette?
Fra : PeterTheisen
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 31-07-09 20:13

Hvad siger I til dette skattesystem?

Besparelser:

1. Dagpenge
2. Boligydelse og boligsikring
3. Børnefamilieydelse
4. Aktiveringsydelse, børnetilskud, tilskud til friplads i daginstitutioner, ledighedsydelse mv.
5. SU
6. Folkepension
7. Efterløn
8. Erhvervsstøtte
9. Nulvækst i det offentlige i syv år

Skattelettelser:

1. Topskat
2. Mellemskat
3. Bundskat
4. Arbejdsmarkedsbidrag
5. Sundhedsbidrag
6. Sænkning af skatten fra 24,6 til 20 pct.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 31-07-09 20:17

ik noget

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 31-07-09 20:20

Yderst fornuftigt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-07-09 20:24

NEJ

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-09 20:33

Citat
Hvad siger I til dette?
ingenting - hvad siger du selv?

Kommentar
Fra : trivielt

Dato : 31-07-09 20:42

Hvad siger I til dette skattesystem?

Besparelser:

1. Dagpenge NIX
2. Boligydelse og boligsikring NIX
3. Børnefamilieydelse NIX
4. Aktiveringsydelse, børnetilskud, tilskud til friplads i daginstitutioner, ledighedsydelse mv. NIX
5. SU NIX
6. Folkepension NIX
7. Efterløn NIX
8. Erhvervsstøtte NIX
9. Nulvækst i det offentlige i syv år NIX

Skattelettelser:

1. Topskat NIX
2. Mellemskat YES
3. Bundskat YES
4. Arbejdsmarkedsbidrag NIX
5. Sundhedsbidrag NIX
6. Sænkning af skatten fra 24,6 til 20 pct. NIX

Og så er man vel Blacket?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-07-09 20:43

Vil gerne BL her

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 31-07-09 22:30

Citat
6. Sænkning af skatten fra 24,6 til 20 pct.

Jeg ser ingen grund til at skatten ikke kan sænkes til 2-3%, hvis det eneste samfundet skal levere er hær og politi. Alt andet kan jo klares med brugerbetaling, for dem der kan betale, og de andre kan vel bare sejle deres egen sø

Så afskaf gratis skoler, børnepasning. uddannelse, veje mv, så kan skatten komme MEGET længere ned.

Mere seriøst mener jeg skatten spiller en helt afgørende rolle i omfordeling af goderne, så også dem der ikke kan betale alt selv sikres rimelige muligheder for at klare sig i livet. Den model du skitserer, og som jeg ikke kan forestille mig du selv går ind for, vil smadre den omfordeling der trods alt foregår.

Men det er ligeså demokratisk som straffeloven, de rige og de fattige straffes lige hårdt for at stjæle mad fordi de er sultne

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 31-07-09 22:51
Kommentar
Fra : izhi

Dato : 31-07-09 23:45

Citat
IBM760

Dato : 31-07-09 20:24

--------------------------------------------------------------------------------
NEJ

Nogen gange er det en fordel at flette næbet IBM - Det er du dog for DUM til at forstå.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-08-09 01:30

Så er hr. Peter Theisen på banen igen. Med et spørgsmål, som sikkert bliver annulleret til sidst.

Så spar Jeres tid kære brugere. Ignorer hr. Theisen og brug Jeres energi på andre spørgere!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-08-09 07:25

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-08-09 10:28

Selv tak, PT