/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
alger
Fra : karsten62
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 31-07-09 19:56

Hej.
Nogle der kender et godt middel mod alger på taget, og som virker

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-09 21:35

Klorin blandet med vand 1 til 5

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-07-09 22:11

Klkorin er sikkert fint til at fjerne de alger der er på taget, Zink, en eller to stænger ved tagryggen forhindrer de kommer igen.

Har hørt om det som husråd mange gange, men så engang en bygning (På Skovskolen) hvor jeg lagde mærke til, at der var alger/mos overalt på taget, undtagen under vinduerne, der havde zink-inddækninger. Siden har jeg troet på det

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 31-07-09 22:36

2 kobber tråde (1 på hver side af tagryggen) skulle også kune holde mosen væk.

PPK

Kommentar
Fra : debut

Dato : 31-07-09 23:57

http://www.morsmaling.dk/group.asp?group=12

Virkeligt effektivt og kan sprøjtes på med alm. havesprøjte hvorefter regnen klarer resten.
Ved kraftig begroning gentages.

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 02-08-09 15:34

Tak for svaret stig54.