/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
super langsom
Fra : tararam
Vist : 863 gange
104 point
Dato : 30-07-09 22:36

Af 5 Pc'er er kun den ene super langsom til at åbne internettet. Jeg har kørt både antivirus mm, - også tømt cache, temp.filer osv men intet hjælper.
Alle kører på samme router, nogle som trådløs, andre med kabel. Har nulstillet samt reset router
- men igen - kun den ene computer bruger 4-5 min - undertiden lykkedes det slet ikke, om at åbne en internetside.
Hvad kan det være ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 22:40

Citat
er kun den ene super langsom til at åbne internettet
hvad bruger du til at åbne internettet ? Er det en ældre computer med ikke så mange kræfter som de andre ? Der kan være mange forklaringer, min gamle computer har det på cirka samme måde, med Internet Explorer - Firefox kører fint men er lidt langsom at starte

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-09 22:41

Hvilket styresystem, hvilken browser? Lidt mere info. Er det også sløvt når browseren er åbnet? Har du prøvet at installere en anden browser?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-09 22:46

Prøv at gå i enhedshåndtering.
H-klik på dit netkort > egenskaber > avanceret > speed og duplex > hos mig er den "auto"

Men det er her du evt. kan sammenligne med de "gode" comp.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-09 00:28

Scan med:
http://housecall.trendmicro.com/

Installer spybot:
http://fileforum.betanews.com/detail/Spybot-Search-Destroy/1043809773/1 - brug download linket i den firkantede blå box, til højre for hvor der står: Spybot - Search & Destroy 1.6.2.46

Installer CCleaner:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ - klik på download ved den grønne pil.

Hvis der er mere virus på din PC er der en god chance for at housecall fanger og fjerner den.

Nu skal du opdatere Spybot, så den er helt opdateret, derefter skal du imunisere dit system med den, og til sidst scanne den med funktionen search & destroy.

Når den er færdig med at scanne højreklikker du på din papirkurv og vælger kør CCleaner - det vil slette alle dine cookies og alt andet der evt. ligger af rod og snavs på din PC.

Når alt det er på plads, slet din nuværende anti-virus, og installer AVG. - den kan downloades her:
http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html?part=dl-10044820&subj=dl&tag=button&cdlPid=11014801

Opdater den og scan din PC med den til sidst.

Så er jeg ret sikker på din pc er ren efter en omgang med alt ovenstående, og godt beskyttet i fremtiden hvis du sørger for ca. en gang om ugen at opdatere din avg og spybot, og imunisere dit system. Scan også din PC ca. en gang om ugen for altid at holde den på toppen.

Til sidst kan du evt. køre alle tingene en ekstra gang for at være sikker på at der ikke er mere på din pc.

Hvis det ikke hjælper er det muligt du skal ind og slette nogle ting i din pc's system startup - men det kan vi tage senere hvis ikke ovenstående afhjælper problemet - det er en del mere kompliceret.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 31-07-09 04:52

Det er en nyere computer. Det er ligemeget hvilken browser jeg anvender, firefox, ie8, google - så går det ultra langsomt.
Der er kun de sidste par dage den er blevet langsom. Tidligere aldrig problemer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-07-09 11:39

Kigger lige med...
Go' weekend til alle

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 104 point
Dato : 31-07-09 12:58

Højre klik på nederste blå linje på skærmen, klik på Jobliste og på fanebladet Processer, er der nogen som kører og tager alle kræfterne ? Hvor meget viser den nederste ? Den må gerne være høj, hvis den er på 100% så kører maskinen i tomgang.
Du er måske ramt af noget spy/virus halløj, du siger det er kommet pludselig og inden for de seneste dage

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-08-09 18:37

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 18:58

Tak - men mit forslag gør ikke computeren hurtigere viser kun hvad som bruger kræfterne