/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nye vandrør i toiletrummet
Fra : kimzz
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 30-07-09 20:17

Jeg skal hjælpe sønnen med at sætte toilet og badmøbel op , men de eksisterende vandrør , sidder for højt , så jeg ikke kan montere møblet , derfor vil vi gerne sænke dem I hjørnet kommer vandrørrene lodret op ad en 42 mm rør som forsætter i en ø 27 mm Nogle der kender det ?
det er en hus fra 50erne med kælder
Kan man bare skrue ø 27 mm op ad ø 42 mm og korte den op ,så man kan sænke eksistrende rør ?
Vi har også tænkt på nye cromrør samlet med conexfittings , men problemet er igen for os hvordan får vi det sat sammen med rørret som kommer op ad gulvet
Jeg har et billede af det men kan vis ikke vise det her
Mvh. Kim H

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 20:21

www.peecee.dk

Hvis det er fritliggende rør kan du da skære dem af hvor du lyster (men luk lige for vandet først )

Fittings i enhver afart købes i dit byggemarked....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-07-09 20:21

Billede kan du uploade på

http://www.peecee.dk/

Bagefter sætter du link ind her på siden....

Du får et bedre svar hvis man kan se hvad det handler om.

vh Ben

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 30-07-09 20:36

http://peecee.dk/upload/view/1834

Her er så et billede
Det vi ikke helt forstår er hvordan røret som kommer op ad gulvet er samlet ?
Det var planen at lave nye rør i 12 mm kromkobberrør Ved i om man kan få en holder til 2 stk 12 mm kobberrør ?
Mvh. Kim H

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-07-09 20:58

http://peecee.dk/upload/view/183424
Jeg tror dette billede er bedre...

Rør nede fra kommer op i gennemføringsrør, og er skruet sammen som alle andre rør...

Så hvis du med rør tang skruer røret af så har du med garanti vandskade neden under....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-07-09 21:00

Uden Autorisation må du intet lave på bagsiden af afspæringsventiler.

Ring efter en VVS,er.

De gamle rør kan du hurtigt komme galt afstede med, hvis de er så rustne så de knækker i gevindovergange.

vh Ben

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 30-07-09 21:01

Hvad gør man så ? er det nok at lukke af for vandet ?

Mvh Kim H

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 30-07-09 21:04

Du kan også pille bagsiden af toiletmøbel.... og skære ud til rørne.

Jeg kan fornemme at du vil have det placeret samme sted. Derfor vil jeg blot sætte det op uden bagbeklædning. Eventuelt skubbe bagbekædningen, bagom møbel, inden du skruer dette fast på vægen.

vh Ben

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 30-07-09 21:16

Jeg tror vi må få en VVS mand til at kigge på det , synes det vil være mere smart med nogle mindre synlige rør , og så få dem flyttet lidt ned
Jeg tror det kommer til at se træls ud med udskæringer i møblet , der jo også det at den ene rør forsyner toilettet og derfor vil komme gennem siden på møblet

Mvh. Kim H

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-09 21:20

Citat
Jeg tror det kommer til at se træls ud med udskæringer i møblet ,

En lille fodnote....det har vi gjort med vores .
Det ses jo ikke og du kan lave en lille kasse og sætte rundt om.

Godkendelse af svar
Fra : kimzz

Dato : 03-08-09 05:52

Tak for svaret Benjamin.Hansen.