/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ny PC
Fra : janni_s
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 29-07-09 23:40

er på udkig efter en ny PC, og så denne i avisen (længst oppe på venstre side):

http://viewer.zmags.com/publication/858ff4aa#/858ff4aa/10

Er den 6000 værd? har ikke så meget forstand på alle de tal. eller andre forslag? gerne billigere eller samme prisniveau.
Forstår at der er 8 GB ram, men er det ikke noget med, at den ikke kan bruge mere end 4,5 eller sådan noget? og hvad vil det sige at der er hybrid TV-turner?

Den skal bruges til at indspille musik på via en lille mixer og programmere på og så bruger jeg internettet en hel del, lytter musik, brænder CD/DVD ud, laver lidt i moviemaker og så videre.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-09 23:50

Vista kan godt bruge alle 8 GB RAM, det er XP som ikke kan udnytte mere end 4 GB, den kan sagtens klare det du beskriver, om den er pengene værd ? Ja hvis du bliver glad for den så er den alle pengene værd, en ting jeg synes du skal være obs på, er at de nye Vista omputere som sælges nu, gratis kan opgraderes til Windows 7 til efteråret, men der er sikkert nogle "gamle" uden den mulighed, sørg for at få garanti for at din nye computer kan opgraderes gratis. Windows 7 har XPs hurtighed og Vistas sikkerhed, så den bør du opgradere til når den kommer
Hybrid tv tuner ved jeg ikke hvad er

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-07-09 00:15

Citat
Vista kan godt bruge alle 8 GB RAM, det er XP som ikke kan udnytte mere end 4 GB

der tager o.v.n. godt nok MEGET fejl!
Det der afgør om maskinen kan håndtere mere end 4 GB er om der er tale om et 32 eller et 64 bit styresystem
så en xp 64 bit og en vista 64 bit kan håndtere 8 GB ram

denne maskine har vista 64 bit så ikke noget problem her
Citat
hvad vil det sige at der er hybrid TV-turner?

betyder højst sandsynligt at den har både analog og digital tvtuner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 00:16

Hvorfor kan ikke bare lære at holde kæft når jeg ikke er helt sikker

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 00:17
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 00:23

Hej ovn .

Citat
Hvorfor kan jeg ikke bare lære at holde kæft, når jeg ikke er helt sikker
Velkommen i klubben .

Mvh Bette

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-07-09 00:29

come on o.v.n. hvis du havde holdt din kæft havde du jo ikke fået sagt alle de her gode og RIGTIGE ting:
Citat
om den er pengene værd ? Ja hvis du bliver glad for den så er den alle pengene værd, en ting jeg synes du skal være obs på, er at de nye Vista omputere som sælges nu, gratis kan opgraderes til Windows 7 til efteråret, men der er sikkert nogle "gamle" uden den mulighed, sørg for at få garanti for at din nye computer kan opgraderes gratis. Windows 7 har XPs hurtighed og Vistas sikkerhed, så den bør du opgradere til når den kommer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 01:21

Jeg bakker helt op bag ovn og EXTERMINATOR

Mvh

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-07-09 06:31

Jeg bruger både Vista og XP, og Vista er bestemt lige så hurtig som XP. Blot kræver Vista nogle flere kræfter af computeren.

Derfor vil jeg heller ikke anbefale, at man opgraderer til Windows 7, så snart det kommer ud. Der er altid problemer med nye styresystemer, så vent hellere et halvt års tid, indtil børnesygdommene er blevet kureret.

Og ang. den annoncerede computer, så synes jeg, det er et fint køb. (Ville dog have foretrukket et andet mærke, men det er kun fordi jeg kender et par stykker, der har gjort brug af Acers kundesupport. Har aldrig selv haft en Acer).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 07:49

Citat
så vent hellere et halvt års tid, indtil børnesygdommene er blevet kureret.

Desværre gælden den gratisopdatering så ikke længere - den gælder kun til 31 januar 2010

PS...

Det gælder alle mærkevarerne....

Denne vedr. HP

http://h41112.www4.hp.com/promo/win7web/dk/da/index.html

Bemærk det kun gælder maskiner preinstalleret med minimum Premium-version af Vista...

Ny rekord: Windows 7 på 266 MHz Pentium II og 96 MB RAM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 07:52

Iøvrigt vil Windows 7 blive i en speciel E-udgave (uden browser)....

E for EU

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-07-09 13:41

ok, nogen ide om hvorfor de kalder den for E, xp og vista versionerne hedder N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 13:59

Har jeg skrevet...

E står for Europa (EU)

Og den er UDEN browser... (det har EU forlangt)

MS har planer om at medlevere en CD der gør at du kan hente IE8 via FTP....

Ellers bliver det lidt svært at hente en browser på nettet UDEN en browser Genialt påfund fra EU

Men man kunne også downloade en og gemme som fil INDEN man skifter system

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 30-07-09 14:13

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-09 19:42

Tak for at du kunne bruge mine forslag, selv om jeg kvajede mig