/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Farvepatron tilstoppet ell. ?
Fra : Natravnen
Vist : 881 gange
100 point
Dato : 29-07-09 10:48

Farvepatronen (original) til min HP C4180 afgiver ikke farve, trods den skulle være mere end halvt fyldt.
Det er over ½ år siden, jeg har udskrevet i farve. Jeg ved godt, det anbefales at udskrive af og til, men det har jeg altså ikke gjort. Når jeg banker forsigtigt med den på et stykke papir, kommer der ikke farvepulver ud, så nu er spørgsmålet:
Kan jeg på en eller anden måde få åbnet hullerne, så farvepulveret kan komme ud?

Venlig hilsen og på forhånd tak!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-07-09 10:53

Den er tørret ud, en patron skal bruges jævnligt, skift den.

Kommentar
Fra : Natravnen

Dato : 29-07-09 11:19

Den koster en herregård, så jeg venter lige for at se, om der kommer en anden løsning.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-07-09 11:21

har du prøvet at forsigtig rense hovedet med en fugtig klud? Men jeg ved jo ikke om det nytter, det er da værd at prøve inden du køber en ny. Men den skal jo bruges med jevne mellomrum.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 11:24

Der var et tip her på Kandu, for nogen tid siden, noget med at et vådt stykke køkkenrulle skulle i micro ovnen og koges, printer patronen skulle så sættes på dette meget varme stykke papir, jeg ser lige om jeg kan finde tippet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 29-07-09 11:28

Jo tippet fandt jeg, og jeg vil sammen med Ingelein understrege det er ikke printer patronen som skal i ovnen det er tallerken med vådt papir, printer patronen skal sættes på det meget varme dampende papir, det skulle kunne opløse indtørret blæk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 11:29

Ups du får et link til tippet her: http://www.kandu.dk/Tip19697.aspx

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-09 12:01

eller sæt den i en tallerken med lunken vand og lidt mild sæbe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 12:11

Fjelsens forslag er det helt rigtige, bortset fra at der IKKE er nogen grund til sæbe...

En underkop med lidt lunkent vand.
Sæt patronen i (selvfølgelig med kobberet i vandet)
Den skal naturligvis stå op (som i printeren)
Sæt den et sted den ikke "vælter"
Lad den stå natten over
Tør den MEGET FORSIGTIGT af med en fnugfri klud (eller køkkenrulle og kun "duppe" - IKKE gnide)
Sæt patronen tilbage i maskinen...

PS...

Den vil nok "svine" lidt på de første udskrifter....

Godkendelse af svar
Fra : Natravnen

Dato : 29-07-09 12:23

Tak for svaret o.v.n..
Efter at have gentaget et par gange, virkede det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:33

Og det kunne så kun give 1 stjerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 12:36

Det var nok fordi du "stjal" dit svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 12:37

Så blev det "kun" til "findeløn" - og 10% kan man ikke - så du fik 20

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:42

fin forklaring