/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videokamera
Fra : Hodde
Vist : 658 gange
40 point
Dato : 29-07-09 10:08

Ligesom man kan tjekke kvaliteten på et kamera på den megapixels, er der da en måde at tjekke et videokameras kvalitet. Og nu snakker jeg foruden hvilken slags linse det er o.s.v. Og er der nogen retningslinier, i forhold til om man skal lave hjemmevideo, amatørfilm eller lignende.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-09 10:20

Citat
Ligesom man kan tjekke kvaliteten på et kamera på den megapixels

Det siger ikke en dyt om kvalitet

Kommentar
Fra : achton

Dato : 29-07-09 10:39

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 7
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 16

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 29-07-09 11:54

Jeg tror da ikke at du skal regne med svar, når du holder brugerne for nar.

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   7
- Annullerede   8
- Slettede   0
Ialt   16

vic200

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 12:40

tak for bemærkningen vic200, meget behjælpeligt. Men de annulerede spørgsmål er meget gamle, og nogen jeg annulerde der enten ikke har været behjælpelige eller fordi jeg på det tidspunkt ikke var så gammel, men tror muligvis jeg har forstået systemet? Men ellers tak for svaret!!

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 12:48

Hvis du kigger på dem der er blevet annuleret er der 5 af dem hvor der ikke var nogle fyldestgørende svar, eller ikke nogen svar overhovedet og en anden som bare er en diskution, er godt klar over nu at der er et dumt sted at starte en diskussion, så vic200 hvis gad at tjekke hvordan de spørgsmål er blevet besvaret før du lukker sådan noget ud, så ville det være dejligt!

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 14:21

Hvis der er nogen der kan anbefale det bedste videokamera til at lave amatørfilm til omkring 2000-2500 kr?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-09 14:47

Antallet af megapixels har ikke meget med kvaliteten på et moderne kamera at gøre.

Videokamerae til kagekoner plejer at reklamere med enorme antal gange zoom.
Regn med at videokameraer med mere end 210 gange zoom er dårlige.

God stabilisering og hurtig og korrekt skarphedsindstilling er vigtigere.

Et fjernsynsbillede kan ikke vise mere end svarende til ca 400k pixels.
Der bruges det dobbelte til interlace. så alle almindelige videokameraer præstere ca. 800 k piels,

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 14:54

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/videokamera/DCRSX30BLUE/sony-camcorder

Så et kamera som dette der har 60 gange zoom, er måske meget godt til prisen eller ville du mene at man kunne finde et bedre?

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 40 point
Dato : 29-07-09 15:07

Det kan du rolig købe til den pris.

Glem alt om 60 eller 200 gange zoom, det kan du alligevel ikke bruge til noget. Det er ikke rigtig zoom, men digital zoom. Et videokameras kvalitet kommer lidt an på hvilken objektiv det bruger. Opløsning m.m., men så snakker vi kameraer til over 15.000 kr. Til almindelig husbehov og HD som mange snakker om er et kamera til 2000-5000 ganske udemærket.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 15:18

så er der en af jer der kan bekræfte eller afkræte om det kamera jeg har linket til er godt nok til at lave amatør film.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-07-09 15:23

Ja det er ganske udemærket til dit brug.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Hodde

Dato : 29-07-09 15:41

Tak for svaret HUGO-BØRGE.