/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Engle
Fra : malmin
Vist : 786 gange
40 point
Dato : 29-07-09 02:24

Hvad er en Engel. Har mennesker set engle andre steder end på glasbilleder og til jul?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 29-07-09 03:09

Citat
set engle andre steder end på glasbilleder og til jul?

Ja, skulpture figure hele året. men det er ikke alle der har hvide vinger,

Told & Skattefar siger der findes nogen med sorte vinger, for dem jagter de nemmelig hele året

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-07-09 05:02

Til vic2000. Jeg tror du skal holde dig fra sreiøse debatter og blive ved vittighederne. Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige i dette forum, blacklister jeg dig til mine indlæg, men det tror jeg også du er lige glad med! malmin

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 29-07-09 06:36

I mine øjne er en engel fantasi. Ingen har set en rigtig engel.

Med hensyn til vic2000 så er han ligeglad fordi du blacklister ham. Det er han så mange steder i forvejen, men tag og gør det.

vic200

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-07-09 06:58

Hej Vic200. Nu ved jeg tkke om du er medlem af folkekirken. Men hvis du er burde du egentlig tro på engle, for blbelen omtaler engle mange gange. Men spørgsmålet er om de eksistere, bare fordi vi ikke har set nogle af dem? Der er endda nogle der siger at de ser engle hver dag! Men det tror jeg nu ikke på, det de serer noget helt andet. Men hvad er det folk ser? Hvem ved det? Hilsen malmin

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-07-09 08:05

Kalder du englevrøvl for seriøs debat ?
Find dig en god psykolog

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-07-09 08:58

Hej flejsen. Er du medlem af folkekirken, for så tror du jo på engle! Man kan da ikke være medlem af noget uden at tror på grundfilosofien af det man er medlem af! Kan man? Kan man være medlem af nazistpartiet, uden at tro på at deres holdninger er rigtige? Ja jeg spørger bare! Jeg ved godt nazitstpartiet kan ses, men kan man kun tro på noget man kan se? malmin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 09:45

Citat
Man kan da ikke være medlem af noget uden at tror på grundfilosofien af det man er medlem af! Kan man?

Ja det er lige det man kan..

I Danmark er man født ind i folkekirken og skal SELV melde sig ud....

Desuden har et medlemsskab af folkekirken jo intet med ens tro at gøre - der kan være mange andre årsager til at "folk" er medlem... - lige fra uvidenhen til det "praktiske"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 09:48

Ydermere burde religiøse spørgsmål slet ikke findes på Kandu...

Kandu er en VIDENdatabase

Religion er TRO ikke VIDEN....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:03

Citat
I Danmark er man født ind i folkekirken og skal SELV melde sig ud.
jeg vil ikke blande mig i debatten, kun korrigere oven stående, man er ikke født medlem af folke kirken, det er de forældre som lader deres børn, som melder børnene ind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:05

Kandu er for alle og for alle interesser Smaltalk og Vittigheder har heller ikke noget med videndeling at gøre, det er Refi som har misforstået hvad Kandu er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-09 12:28

Ja - troen flytter bjerge

Citat
Kandu er for alle og for alle interesser

Det må være derfor man "jagter" visse personer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:38

Føler du dig specielt jaget hvorfor tror du kategorierne er der ? Der er ingen videndeling i de fleste småsnakke tråde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 12:40

Øh forresten - der findes da engle, de er fritflyvende her på Kandu se bare her
nå det var en useriøst indlæg i et seriøst spørgsmål, jeg trækker mig ud igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 13:37

Citat
som lader deres børn
Med hvad dog???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-09 13:48

Brug dog din fantasi, når jeg tænker hurtigere end fingrene kan følge med, men jeg skal da gerne hjælpe lader deres børn døbe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-07-09 13:50

Ok da. Jeg kom bare til at tænke på alle de smårollinger, der er en hulens masse krudt i

Mvh

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 29-07-09 19:11

Citat
Hej Vic200. Nu ved jeg ikke om du er medlem af folkekirken.
Vicxxxx er vist kun medlem af sin egen "fanklub" for Kandu's nedlæggelse

Mvh

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-07-09 01:26

Hej refi. Jeg synes det var en interessant tanke du kom med, da du skrev at her i Danmark er vi født ind i folkekirken. Jeg ved godt at det er forældrene der sørger for at deres spædbørn bliver døbt ind i den kristne tro, men de fleste stiller ikke spørgsmål ved deres "barne tro" selv om mange ikke ved hvad det er deres forældre har bestemt de skal tro på!(Og forældrene ved det sørgeligt nok heller ikke) Hvis vi var født i Italien var vi højest sansynlig katolikker. Hvis vi var født i Østen var vi hinduer eller budister. Og hvis vi var født i mellemøsten var vi muslimer! Derfor synes jeg der er en vigtig grund til at undersøge den tro man nu engang er født ind i, for ikke alle religioner kan være sande, så forskellige og modstridende de er. Det er da også lidt underligt ikke at kunne svarre på børns spørgsmål om de SRORE spørgsmål i livet.-Hvad sker det når vi dør? Hvor kommer vi fra? Hvad vil der ske i fremtiden? o.s.v. Du skriver også at medlemsskab af folkekirken intet har med ens tro at gøre. Det kan du måske have ret i, for folkekirken er så rummelig at den tillader ALT det bibelen fordømmer. Selv når en præst har forgrebet sig på et barn eller 5-10stykker, bliver han bare flyttet til et andet sogn, hvor ingen kender ham, og der kan han så fortsætte med sin ugerning! Er det ikke lidt uværdigt at betale ham for det?(kirkeskat) malmin

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-07-09 01:52

Citat
Selv når en præst har forgrebet sig på et barn eller 5-10stykker, bliver han bare flyttet til et andet sogn, hvor ingen kender ham, og der kan han så fortsætte med sine ugerninger!
Det er da kun katolske præster, der kan finde på de svinske ugerninger .

VH Lille

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-07-09 02:07

Cathcart. Desværre nej. Det kan protestantiske præster også finde på. For et par år siden var der en præst i et nabosogn til mit, der havde forbrudt sig på både piger og drenge, og til forældrenes store overraskelse fandt de senere ud af at han bare var forflyttet og kirkens medlemmer betalte stadig hans løn! I sådanne tilfælde skulle biskoppen fratage sådan en præst sit hverv. Så havde biskoppen da gjort en god gerning ud fra bibelen. malmin

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-07-09 05:58

Kom nu på banen igen venner. Det spørgsmål malmin har stillet har intet at gøre med om man er medlem af folkekirken, Apostolsk kirke eller er katolik. Alt den snak har intet med spørgsmålet at gøre.

hawaii7

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-07-09 06:18

Citat
Jeg ved godt at det er forældrene der sørger for at deres spædbørn bliver døbt
OK så langt, så godt,

Men hvad så,?? når man så bliver gammel nok, til selv at kunne bestemme, og er træt af, og hedde Claus Jørgen, så ryster man op med en tusi, og så hedder man Amanda, (( men skal du så være en rigtig Amanda så koster det mange tussier)) Ok så langt, så godt,

Men hvad så med person nummeret, som vedkommende individ får, fra dette sekundt, som navle strengen bliver klippet over, bliver det så også ændret, ??? ja -- nej ( selvom man tror, eller ikke tror på Engle)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-07-09 06:34

vic2000. Du er vist galt indformeret. Det er ikke ved dåben man får sit navn. Det er noget de offentlige myndigheder tager sig af. Ved dåben bliver man indviet til Gud og det er to forskellige ting. Hvad skulle de stakkels børn ellers gøre, der ikke bliver døbt? malmin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-09 07:24

Citat
for ikke alle religioner kan være sande

Nej - de er alle usande - derfor bliver det en TRO....

Den ene kan såmænd være ligeså god som den anden - det er jo i sidste ende "individets" opfattelse af troen der tæller....

I ALLE trosretninger findes "protestanter" overfor en religion som de dybest set hælder til...

Du har muslimer der både drikker og glemmer at bede
Du har kristne der både bedriver hor og slår ihjæl

osv. osv.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-07-09 08:02

Citat
Du er vist galt indformeret
det tror jeg ikke på ??

Citat
Hvad skulle de stakkels børn ellers gøre, der ikke bliver døbt? malmin
( du er bag ud med tiden malmin)
hvorfor kalder du dem stakler, ????
de får jo ved lovens lange arm, påduttet et nummer ved fødsel, som de må leve med resten af deres liv, og der suser da mange rundt i samfundet, som ikke er døbt, men som har det udmærket, og nogle endda højt begavede individer,
og som ikke fejler noget sygdoms haløjsa,
de vil da nøddigt have det sidende på sig, at de er kattegori ;; stakkels børn
sådan fore gik det jo også, før det blev ved lov at man skulle have et person mummer, var det, da ikke også, et udmærket system dengang, uden nummer pådutning ???
( person nummer= livets bibel) ((alt ud over nummeret, det er ekstra påhæng))

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-07-09 08:28

Citat
Hvad skulle de stakkels børn ellers gøre,

Der ikke har en rigtig fader, men bare et glashylster, uden adr, uden bibel.
uden tro til en skid,,
dem kan du kalde stakler, endda med en god samvittighed, ??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-09 11:49

Hej Malmin

Hvad er en Engel?
Det er der nok lige så mange meninger om som der er mennesker der har set dem.... men der er skrevet en del bøger om emnet og der vil du nok kunne finde svar

Har mennesker set engle andre steder end på glasbilleder og til jul?
Ja, der er mange mennesker der har set engle men om de "virkelig" har set dem og om de virkelig eksisterer, kan ikke bevises.

Toupie

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-07-09 18:54

Vic2000. Du fordrejer mit svar. Du skriver tidligere at når man bliver ældre og er træt af sit navn, så lyder det som om du tror at navnet får man ved dåben-og det var bare det jeg ville rette dig i-derfor skrev jeg"stakkels børn der ikke bliver døbt" de skulle så gå rundt uden navn! men nu ved jeg ikke om du er en kvæulant der bevidst fordrejer mit indlæg, eller du misforstod det! malmin

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-07-09 19:00

Hvad er en engel?

Et smukt yndefuldt væsen med vinger der strækker sig mod himlen.
Et ornament til juletræet.
En ånd, der hjælper og tjener Gud.
En forfader, der våger over én om natten.
En person, der redder éns liv.
En ven, der træder til i rette øjeblik.
En søster, der elsker og beskytter én.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-07-09 19:35

Citat
Ingen har set en rigtig engel.
Vrøvl

Hans ""Engel"" lever i bedste format, somme tider pisse fuld. og køre så

ind i autoværnet, op af Helsigør motorvejen, og prøver på og rende fra det,

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-09 19:40

Vic2000

Ok ok jeg tænkte ikke lige på jordiske engle og da slet ikke dem med sorte vinger....

Toupie

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-07-09 20:24

Hej chicapigen. Har du selv oplevet at have kontakt med engle? Jeg ved godt det er et personligt spørgsmål, men vi er jo inde på den religiøse debat side. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-07-09 21:03

hej malmin

det med engle kan man jo have mange opfattelser af .

jeg er nok selv englen eller skyts engel , forstået på den måde at jeg har reddet min søster fra at dø flere gange og vil altid være der for hende , min gamle nabo som jeg hjælper meget siger altid jeg er en engel .

jeg har en kollega som tror meget på den åndelige verden, og hun ved der er engle i ånde verden , og hun mener også hun kan se dem ,

jeg tror det er meget individuelt hvordan vi opfatter en engel

chicapigen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-07-09 21:08

Toupie nu går jeg ud fra du er herre i egen bukser, for eller skal du passe på, for inden du ser dig om, så har malmim overtalt dig til at møde op i først kommende Søndag,s skole kl. 10,15,
for han susser rundt i hans eget indlæg, og render langt uden om hans,
eget vrøvl.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-07-09 21:58

Vic2000 jeg er nu quinde i egen bukser og søndagsskolen kommer jeg aldrig til at færdes i selvom jeg da tror på engle, både jordiske og himmelske

Toupie

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 31-07-09 00:08

Hej Chicapigen.Jeg synes det var nogle spænderde ting du beskrev der. Der et dejligt at flere af jer kommer med seriøse kommentar. Dem af jer der tror på engle, tror i så også der findes onde engle, der kan skade mennesker? malmin

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 03-08-09 01:07

De af jer der ikke tror på at der eksistere engle, hvad gør i så hvis i møder nogen der hævder at de har set/talt med engle?Griner i af dem og siger at det er bare noget de har drømt, eller tænker i jeres stille sind "personen er lidt små skør"? malmin

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-08-09 16:37

Hej malmin

Citat
men nu ved jeg ikke om du er en kvæulant der bevidst fordrejer mit indlæg, eller du misforstod det! malmin
Vic2000 fordrejer og misforstår med vilje ALT . Så BL vic2000 så vi kan blive seriøse igen, tak.

Vedr. om engle eksisterer eller ej, og om de så er gode eller ej: Nogen tror ikke på disse væsener. Andre gør. Og det kunne aldrig falde mig ind at se ned på eller grine af mennesker, der tror på engle eller ej. Samtidig kan jeg ikke forestille mig, at noget "overnaturligt" væsen kan skade mennesker.

Citat
For et par år siden var der en præst i et nabosogn til mit, der havde forbrudt sig på både piger og drenge, og til forældrenes store overraskelse fandt de senere ud af at han bare var forflyttet og kirkens medlemmer betalte stadig hans løn!
Meget, meget trist at læse om. Denne præst burde idømmes livsvarig indespærring blandt rockerne i Nyborg Statsfængsel .

Vh Cathcart

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-08-09 21:55

God aften Malmin.

Nu har jeg svaret på dine 2 sidste tillægsspørgsmål, bl.a dette:
Citat
Griner I af dem
.
Og det er snart længe siden. Hvor er du blevet af?

Vh C

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-08-09 22:31

Hej Cathcart. Undskyld hvis du føler dig forbigået. Jeg er her endnu, men har rodet mig ud i et andet spørgsmål om hvad bibelen siger om homoseksualitet og det har skabt stor debat. Jeg har fulgt udviklingen mellem de meningsforskelle der kommer, måske du også har deltaget i det, jeg har mest været en passiv læser. Om dette emne ENGLE, har der også været nogen debat og andre emner er blevet diskuteret. Jeg tror på engle, men jeg synes ikke der har været nogen på banen, der har kunnet forklare mig det åndelige perspektiv i de åndeskabninger der findes. Hvor kommer de fra? Hvad er deres opgaver? Hvordan bliver en engel til? o.s.v. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-08-09 22:46

Godt at se fra dig. Men jeg vil dog sige, at dette:
Citat
men jeg synes ikke der har været nogen på banen, der har kunnet forklare mig det åndelige perspektiv i de åndeskabninger der findes. Hvor kommer de fra? Hvad er deres opgaver? Hvordan bliver en engel til? o.s.v.
er en voldsom udvidelse af dit egentlige spørgsmål.

Derfor vil jeg tillade mig at foreslå dig, at udforme et nyt sp. vedr. disse ekstra elementer, og derefter på bedste beskub afslutte dette spørgsmål .

Vh C

PS! Jo da, jeg er lidt med i dine andre sp. Har du virkelig ikke set mine forholdsvis (i modsætning til mange andres) propre indlæg ?

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-08-09 22:53

Undskyld Cathcart. Jeg har set dine indlæg i mine andre spørgsmål. Men med alle de underlige navne at holde styr på, så kan det godt lige smutte for mig hvem der har skrevet. Jeg synes bare at ALT lå i spørgsmålet: Hvad er en engel? Men jeg må for fremtiden uddybe mine spørgsmål bedre. Hilsen malmin

Annuller spørgsmålet
Fra : malmin

Dato : 29-09-09 18:26

Nu er det snart jul, så jeg lukker for spørgsmålet. Ved juletid bliver folk måske mere seriøse. malmin