/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gåse jagt
Fra : habibiPro
Vist : 2342 gange
295 point
Dato : 28-07-09 19:00

Er der nogle der har erfaring med jagt på gæs, jeg er blevet tilbudt at måtte skyde nogle gæs ved en bondemand, selvfølgeligt har jeg sagt pænt ja tak.og så er det ganske gratis, hvis jeg vil holde gæsene fra vinter sæden der bliver sået her efter høst.
Jeg har ingen erfaring med jagt på gæs, vil det være en god ide at anskaffe lokkegæs og hvor mange.?
Bondemanden siger der kommer mange gæs og går ned på markerne når der bliver høstet, jeg glæder mig helt vildt til september.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-07-09 19:13

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-07-09 19:22

Til Ballegaard Knudsen.

I misundelse over det ikke dig, der har fået dette tilbud, selvom det er i din nærhed, laver du bare hoved og viser dit sande jeg.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-07-09 19:50

Citat
jeg glæder mig helt vildt til september.

så skal du plaffe så mange ned så du kan få nye gasse duns dyner til vinter, så du kan bedre holde måsen varm. for så, slår du jo to fluer, med et smæk, ik

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 28-07-09 20:01

Jeg har heller ikke rigtig nogen erfaring med gåsejagt, udover at der kommer nogle få overflyere over min jagt og du kan være helt sikker på en ting, de ser alt og jeg mener virkelig alt og er de bare det mindste nervøs, så flyver langt uden for skudhold, så et godt skjul er alfa og omega.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-07-09 21:36

Hej habibiPro.

Først tillykke med den gratis jagt.
Det er nok den jagtform, synes jeg, der stiller de største krav til jægeren, idet gæs er nogle satans sky dyr. Gæs observerer med det samme hvis tingene ikke ser naturlige ud.
En egenlig rettesnor m.h.t. til opstilling af lokkere, kan jeg ikke give dig det endegyldige svar på.
Hvad der virker den ene dag, kan være rent ad helvede til den næste.

Men prøv dig frem. De gæs du ikke kan skyde med haglsprøjten kan skydes med riflen.

Knæk og bræk med forehavendet.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-07-09 21:57

Tak Heidi for de gode ønsker, fremfor ham tågehornet der sender grimasser, han er nok sur igen fordi han på DJ hjemmeside igen har fået en irette sættelse af web-masteren. og så igen ytre sig om, han bliver uretfærdigt behandlet. BB var ellers den første der skamroste de nye retningslinjer.
Uretfærdig kan også siges, da BB er den flittigste debatør, og ingen kommentere hans indlæg, men ikke et eneste indlæg uden BB kommer med sit vrøvl.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-07-09 07:30

Kære habibPro

Den ene dag vil gæssene slå for lokkerne, men så kan de næste dag være totalt ligeglade, sådan er jagt.
Det er rigtig, nu har Kent Husted meldt klart ud, det var også på tide
TRD

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 29-07-09 08:06

Citat
jeg glæder mig helt vildt til september

habibiPro
Hvor mange, har du drømt om, over Natten, til at du allerede har plaffet ned.
kan du f.eks ikke få lavet et foto trick. så at du kan vise bøsseholderen bb1, hvor mange der ligger ned og strækker hals,

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-07-09 10:32

Til The Real Deal.
Det røde kort er nok nært forestående fra Kent Husted, så der kan føres en saglig debat på DJ.

Til. Vic.

Skulle vi ikke fremover injurier alt hvad der kommer fra tågehornet, han har kun et formål at ødelægge enhver debat. mander er rablende skør, med ondskab og had til alle

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 30-07-09 15:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål