/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi!
Fra : MaxiSmiley
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 28-10-01 15:17

Jeg har en maxi, men der er noget skidt i tanken er der nogen måde jeg kan få det ud på??
Jeg har prøvet at støvsuge den men det tog kun noget af det!!!

Accepteret svar
Fra : britta

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-01 15:25

Hej
Du kan skrue Benzinhanen af, og blæse med Trykluft ned i tanken !!

Hilsener
Britta

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-01 16:20

Vend den på hovedet?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 28-10-01 15:59

Problemet er muligvis rust i tanken.Det ses tit på ældre køretøjer.
ved at bruge trykluft er problemet måske klaret i første omgang men vil temmelig sikkert opstå igen.
Når du har renset tanken kan man købe en forsegler til at lukke alle indvendige flader.
Dette vil dog være besværligt på en puch Maxi da tanken ikke kan afmonteres , normalt drejer man tanken rundt til forsegleren er over det hele.
Du kan prøve at ryste knallerten frem og tilbage.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-01 15:54

Ja, du kan jo vende den på hovedet, men hvis du gerne vil rense den, så kan
du jo hælde lidt benzin i den, ryste den lidt og så hælde det ud....

--
Hilsen Morten Christensen
"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> wrote in message
news:LlUC7.288$Dj2.52453@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en maxi, men der er noget skidt i tanken er der nogen måde jeg
> kan få det ud på??
> Jeg har prøvet at støvsuge den men det tog kun noget af det!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 14:10

> Ja, du kan jo vende den på hovedet, men hvis du gerne vil rense den, så
kan
> du jo hælde lidt benzin i den, ryste den lidt og så hælde det ud....

Han skal nok hælde noget terpentin i istedet for benzin, idet benzinen
indeholder olie, og derfor vi snavnet klæbe sig fast derinde...

/A. Høegh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 14:18

I skal ikke tage jer af at jeg staver som en ordblind mongol lige nu... =)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 19:02

A. Høegh skrev i meddelelsen
<3bdd5118$0$57566$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
>Han skal nok hælde noget terpentin i istedet for benzin, idet benzinen
>indeholder olie, og derfor vi snavnet klæbe sig fast derinde...
>
>/A. Høegh

Benzin er så affedtende, at 2 dage efter afvaskning af motordele kan du se
rust.
Olieblandet benzin er noget andet.
Der findes et rensemiddel hvis navn jeg ikke kan huske -
men udtørring og trykluft kan vel løse problemet.

Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-01 19:50

HUSK: Nå du har renset den, så tag og køb et benzinfilter (det der sidder
mellem benzhanen og karbu) Så er du sikker på at der ikke kommer mere skidt
i din motor. M.H.V. Rasmus Ø.

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bdc1409$0$770$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vend den på hovedet?
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
> --
>