/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udflytning
Fra : Fleming3
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 28-07-09 13:23

Undertegnede bor til leje i privat parcelhus og har iflg. lejekontrakt 3 mdrs. opsigelse til d. 1.

Har købt hus pr. 1. nov. og skal derfor opsige mit lejemål d. 31.7.09 som passer medd. 31.10.09.

Spørgsmålet er om jeg kan vente med at flytte ud d. 1.11.09 kl 12.00? eller om jeg skal være ude den 31.10.09 kl. 24.00?

Håber på hurtigt svar da jeg skal aflevere opsigelsen på torsdag d. 30.7.09.

Mvk.

Fleming

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-07-09 13:38

Hej.
Normalt siger man den sidste dag i måneden kl 12.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-07-09 13:39

Prøv og se i din lejekontrakt hvordan og hvornår lejemålet skal afleveres.

Jeg tvivler på at udlejer er intresseret i at modtage nøglerne kl. 24.00

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-07-09 13:53

Jeg ville da have sørget for at kunne flytte ind i det nye en uges tid før jeg skulle være ude af det andet.

Kommentar
Fra : Fleming3

Dato : 28-07-09 14:10

Tak for svarene fra Piaskov, Thomas og Kj. og til sidstnævnte at såfremt huset kan overtages inden d. 1. gør vi selvfølgelig det.

Kommentar
Fra : JesperKal

Dato : 30-07-09 10:18

Hvis der er brugt en standard lejekontrakt burde du kunne kigge under §11 særlige vilkår. Der skal udlejer skrive, hvis der f.eks. skal fraflyttes 14 dage før kontraktens ophør således udlejer kan få tid til at sætte lejligheden i stand. Står der intet under §11, (eller andre steder hvis der ikke er brugt en standardkontrakt) skal du fraflytte lejligheden 31/10 - hvis dette er en ugedag, er det weekend skal du fraflytte om fredagen og afgive nøgler - normalt inden kl. 12.

Håber du når at se mit svar inden du afleverer opsigelsen.

De bedste hilsner

Jesper