/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Optage fra video til dvd
Fra : michael30
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 28-07-09 07:53

Hej

Jeg har skulle optage et gamle video bånd over på dvd optager, men efter at havde spillet ca. 10 min, kommer dvd optager op med en meddelelse om "dvd bloking signal" og filmen der skal optages er den gamle hjemmevideo fra 1997.
Jeg har kigget filmen igennem og der er ikke hop eller flimmer, som måske kunne give problemer.
jeg har så prøvet at optage videobåndet over på et andet videobånd og prøve med et nyt bånd, men dvd siger stadigvæk det samme.
Filmen der er lavet er optgaet og efterfølgene redigeret og der er lagt et lyd spor hen over.

Er der nogle som har nogle idé eller forslag til hvad jeg kan gøre eller prøve.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 28-07-09 08:12

DVD optageren kan stilles i forskellig opløsning.
Prøv en lavere.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-07-09 08:31

Tyder på fejl i din DVD optager.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 09:26

Citat
Filmen der er lavet er optgaet og efterfølgene redigeret og der er lagt et lyd spor hen over.

Vil det sige at du har kørt den gennem komputer og derefter TILBAGE på et VHS bånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 09:30

Eller er det slet ikke et VHSbånd du taler om

"fra Video til DVD" kan jo betyde mange ting....

Begge dele er Video

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 28-07-09 09:48

Det er ikke mig som har lavet den hjemmevideo så om den har været i computer eller over et redigeresbord ved jeg ikke

Det er på et VHS bånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 09:55

Problemet er at den har været ændret til digital...

Disse spærrekoder er så åbenbart røget med tilbage på båndet - der dermed nægter at lade sig kopiere (digital kopiering er nemlig forbudt)

Så den skulle aldrig have været kopieret tilbage på et VHS.....

Disse ting kan så omgåes - men IKKE med en DVDoptager (der er spærringer i) - der skal du gennem en komputer igen og der optage på DVD

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-09 10:03

Sikke mange der svarer om noget de ikke ved noget om.

Problemet er at vhs båndspillere og dvd optagere af de fleste større fabrikater er udstyret med en sikring mod kopiering. Det er nok den der driller. Den burde ikke virke med ægte hjemmevideo, men den slags oversmarte kredsløb har det med at drille.
Det er lavet sådan at signaler fra en vhs spille blokerer for signalet i en optager.

Du skal ikke kopiere båndet mellem vhs afspiller til optager. Det vbliver en del forringet hver gang.

Der findes elektroniske løsninger som renser signalet for kopibeskyttelsen, men den er nok for dyr og svær at få fat i for en engangsaffære.

Bedst er det at få en med grejet i oprden til at kopiere båndet til dvd for dig. Det gøres bedst me en comtuter med tv indgang , og dvd indspilningsprogram. Bedst resultat får du hvis det gøres ud fra det originale bånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 10:14

Citat
Sikke mange der svarer om noget de ikke ved noget om.

Problemet er at vhs båndspillere og dvd optagere af de fleste større fabrikater er udstyret med en sikring mod kopiering. Det er nok den der driller

Er det da IKKE det jeg siger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 10:16

Citat
Det gøres bedst me en comtuter med tv indgang , og dvd indspilningsprogram

Gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-07-09 13:34

Hej Refi
Dit svar var ikke synligt, da jeg skrev mit. Vi er ikke uenige, bare ikke syncroniserede. .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-09 14:05

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 03-08-09 10:14

Tak for svaret transor.